تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 7:59
کد خبر : 7356

آمادگی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با الجزایر در آینده نزدیک

آمادگی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با الجزایر در آینده نزدیک
وزیر امور خارجه در گفت وگوی تلفنی با همتای الجزایری خود، روابط دو کشور را خوب و رو به گسترش ارزیابی کرد و از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با الجزایر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حسین امیرعبداللهیان شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با «رمطان لعامره» وزیر امور خارجه الجزایر در خصوص مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه مسائل دوجانبه و همچنین تحولات منطقه و جهان اسلام از جمله هتک حرمت اخیر به مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و اقدام موهن نشریه فرانسوی علیه ارزش های اسلامی گفت‌وگو و تبادل نظر نمود.

وزیر امور خارجه در این گفت وگوی تلفنی روابط دو کشور را خوب و رو به گسترش ارزیابی کرد و از آمادگی کشورمان برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک خبر داد.

امیرعبداللهیان با اشاره به هتک حرمت مسجدالاقصی توسط رژیم صهیونیستی و همچنین اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی علیه ارزش های اسلامی و مرجعیت دینی، خواستار ایجاد یک ساز و کار قانونی و بین المللی موثر برای توقف اقدامات توهین آمیز علیه ارزش های دینی و اماکن مقدس گردید.

وزیر امور خارجه همچنین ضمن انتقال سلام رئیس جمهور کشورمان به رئیس جمهور الجزایر، از همتای خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

وزیر امور خارجه الجزایر نیز ضمن محکوم کردن اقدام صهیونیست ها در هتک حرمت مسجد الاقصی و همچنین اقدام توهین آمیز مجله فرانسوی، بر ضرورت تقویت همکاری میان کشورهای اسلامی در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و سازمان همکاری های اسلامی برای مقابله با این اقدامات تاکید کرد.

رمطان لعمامره همچنین برای برگزاری رایزنی های سیاسی میان دو کشور در آینده نزدیک اعلام آمادگی کرد.

وی متقابلا سلام رئیس جمهور کشورش را به مقامات عالی کشورمان ابلاغ و از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به الجزایر دعوت کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.