تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 6:56
کد خبر : 3042

جزییات سی امین سفر استانی رییس جمهور تشریح شد

جزییات سی امین سفر استانی رییس جمهور تشریح شد
استاندار همدان ضمن تشریح برنامه ها و حزییات سی امین سفر استانی رییس جمهور، گفت: سفر پر خیر و برکت رییس جمهور به دیار هگمتانه علاوه بر تسریع روند رشد و توسعه استان، موجب افزایش شور و نشاط و

به گزارش نسیم صبا از مهر، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان سه شنبه شب در گفتگوی ویژه تلویزیونی با مردم استان همدان با محوریت سفر استانی رئیس جمهور، اظهار داشت: انتطار چندین ماهه مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان برای دیدار با رئیس جمهور به پایان رسیده و آیت الله رئیسی روز پنج‌شنبه (۶ مرداد) مهمان مردم این استان خواهند بود.

وی در ادامه به تشریح جزئیات و برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به این استان پرداخت و گفت: رئیس جمهور، صبح روز پنج‌شنبه با تشریفاتی ساده از طریق فرودگاه وارد همدان می‌شود و در ادامه برای دیدار عمومی با مردم کبودرآهنگ و سخنرانی در اجتماع عظیم مردم به استادیوم ورزشی این شهر خواهند رفت.

قاسمی فرزاد افزود: در ادامه و در ساعت ۱۱ روز پنج‌شنبه، آیت الله رئیسی با حضور در سالن شهید سلیمانی (انقلاب) شهر همدان در اجتماع عظیم مردم این شهرستان سخنرانی خواهند کرد و پس از آن برنامه بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌ها، جلسات کاری شامل دیدار با نخبگان، شورای اداری، بازدید سرزده و در نهاین نشست خبری سفر انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین ارتباط جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رئیس جمهور به شهرستان‌های تابعه استان همدان سفر کرده و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسائل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رئیس جمهور ارائه می‌کنند.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی ها، وزیر کشور در شهر همدان، وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، وزیر آموزش و پرورش در نهاوند، وزیر علوم در اسدآباد، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری در تویسرکان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کبودرآهنگ، رئیس سازمان محیط زیست در شهرستان بهار، وزیر ورزش و جوانان در فامنین و وزیر بهداشت نیز در شهرستان‌های رزن و درگزین حضور یافته و علاوه بر دیدار مستقیم با مردم و بازدید از طرح‌ها و بررسی مشکلات و مسائل، نتیجه کار را برای جمع بندی و تصمیم گیری در جلسه شورای اداری استان همدان با حضور رئیس جمهور، بیان می‌کنند.

روحیه عدالت محوری و فساد ستیزی آیت الله رئیسی
نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: آیت الله رئیسی در مناصب مختلف از جمله ریاست قوه قضائیه و دادستانی کل کشور همواره بر مبنای عدالت محوری و فساد ستیزی عملکردی موفق داشته اند.

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه دولت سیزدهم یک دولت کاملاً مردمی است، اظهار داشت: روش و سیره رئیس قوه مجریه حاکی از مردمی بودن دولت و آیت الله رئیسی در اداره امور کشور است.

وی تصریح کرد: آیت الله رئیسی از بدو آغاز فعالیت دولت سیزدهم، متفاوت از دوره‌های گذشته سفرهای استانی خود را شروع کردند.

نماینده عالی دولت در استان همدان، سادگی و بی پیرایگی، حذف تشریفات زائد و سفر در تراز معمولی، پرهیز از ریخت و پاش و تحمیل هزینه‌های اضافی و تلاش برای برقراری ارتباط نزدیک با مردم را از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور در سفرهای استانی بیان کرد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: آیت الله رئیسی با شیوه و شاخصه‌های یک دولت مردمی تاکنون به ۲۹ استان کشور سفر کرده و از نزدیک مشکلات مردم را شناسایی و برای رفع آنها راهکار ارائه کرده است.

به گفته وی، از چند ماه پیش، طرح‌های استان همدان برای ارائه در سفر رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفته که قطعاً این سفر با تصویب طرح‌های پیشنهادی، برکات و آثار ماندگاری برای مردم استان به همراه خواهد داشت.

استاندار همدان گفت: روش‌ها و راه‌های مفید، مؤثر و ابداعی برای برقراری ارتباط مردم با رئیس جمهور طراحی شده است.

قاسمی فرزاد افزود: با توجه به تجربیات گذشته، شبکه و سامانه سامد برای برقراری تماس هم استانی با کارشناسان از طریق شماره تلفن ۱۱۱ فراهم شده است.

به گفته وی، پس از تماس شهروندان با سامانه ۱۱۱، کد ملی و مشخصات آنها دریافت و سپس مشکلات و مطالبات مطروحه ثبت و ضبط می‌شود و کد رهگیری به شماره تلفن تماس گیرنده برای پیگیری درخواست ارسال می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم استان همدان می‌توانند در تماس با این سامانه، نسبت به طرح مشکلات، ارائه طرح و ایده، گلایه و انتقاد، نقد و همچنین تقدیر و تشکر اقدام کنند.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: ۸۰۰ نفر برای استقرار در سامانه سامد و پاسخگویی به مردم، آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند که از ساعت هفت و ۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (فردا و پس فردا) در ۲ نوبت کاری و در هر شیفت ۲۰۰ نفر آماده خدمت رسانی و دریافت پیام و درخواست‌های مردم و پاسخگویی هستند.

وی گفت: همچنین طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت هشت صبح تا ساعت ۱۸ با برپایی میز خدمت و ارتباطات مردمی در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان همدان، معاونان وزیر و نمایندگان تام الاختیار وزرا در ۲۹ دستگاه دولتی مستقر شده و آماده پاسخگویی به مراجعات مردم هستند.

استاندار همدان تصریح کرد: مهم‌ترین نگرانی و دغدغه دولت سیزدهم، رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم است که به این منظور معاونت ارتباطات و رسیدگی به شکایات مردمی نهاد ریاست جمهوری و در سفرهای استانی راه اندازی شده است.

استاندار همدان، نتیجه سفر رئیس جمهور به این استان را پر خیر و برکت دانست و افزود: با هوشمندی رئیس جمهور و تدابیر اعضای هیأت دولت، حدود ۳۰۰ طرح از برای طرح در این سفر بررسی و از این تعداد ۲۴۷ طرح با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ارائه در سفر و بررسی و تصویب، تأیید شده است.

وی تاکید کرد: در این زمینه طرح‌های ناقص، نیمه کاره و تعطیل بجا مانده از دولت‌های گذشته در استان کاملاً شناسایی شده و برای تعیین تکلیف و تکمیل در دولت سیزدهم، در این سفر ارائه می‌شود.

استاندار همدان، تأمین آب پایدار را مهم‌ترین مشکل این استان دانست و تصریح کرد: اجرای طرح آبرسانی بین حوضه‌ای به همدان از ۱۷ سال پیش آغاز شده و قرار بوده در سال ۱۳۹۰ به پایان برسد.

وی اظهار داشت: این طرح تا پیش از آغاز دولت سیزدهم ۴۰ درصد پیشرفت داشت که با استقرار دولت مردمی و تلاش و همت مسئولان به ویژه وزیر نیرو و پیگیری شخص رئیس جمهور، این طرح در این مدت به اندازه ۱۷ سال گذشته پیشرفت داشته و کار شده است.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در سی امین سفر استانی دولت روز پنج شنبه ۶ مردادماه جاری به دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان سفر می‌کند.

رئیس جمهور در چندماهه اخیر و از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم ضمن یک سفر به شهرستان‌های استان تهران، به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان (سفر سرزده به آبادان / ‏‬ متروپل)، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه و مرکزی سفر کرده است.

استان همدان سی امین مقصد سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.