تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 8:03
کد خبر : 9035

آخرین تقلای دلالان برای جلوگیری از کاهش نرخ/ ۴۵ اعلامی؛ ۴۰ خرید از مردم

آخرین تقلای دلالان برای جلوگیری از کاهش نرخ/ ۴۵ اعلامی؛ ۴۰ خرید از مردم
دلالان ارز و کانال‌های بی‌هویت تلگرامی تلاش می‌کنند با نرخ‌سازی‌های غیرواقعی در تلاش برای جلوگیری از سقوط بیشتر نرخ دلار و رسیدن آن به کانال ۳۰ هزار تومان هستند به طوری که در فضای مجازی نرخ دلار را ۴۴ هزار تومان اعلام می‌کنند

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، قیمت ارز که مدتی به شکل هیجانی و حبابی در بازار غیررسمی افزایش یافته بود، طی روزهای اخیر با شتاب زیادی در حال کاهش و تخلیه حباب است. در همین رابطه قیمت هر دلار آمریکا که در بازار غیررسمی به حدود ۶۰ هزار تومان هم رسیده بود، اکنون در همان بازارها با کاهش حدود ۲۰ هزار تومانی مواجه شده و به حدود ۴۰ هزار تومان رسیده است.

زیان ۶۰ میلیون تومانی خریداران دو هفته پیش دلار

بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که پیش از این تحت تاثیر فضاسازی‌های دروغین کانال‌ها و رسانه‌های غیررسمی، اقدام به خرید ارز کرده بودند، اکنون با زیان ده‌ها میلیون تومانی مواجه شده‌اند. به عنوان مثال افرادی که دو هفته پیش سهمیه ۵ هزار دلار را با نرخ ۵۳ هزار تومان خریداری کردند، اکنون و تنها طی یک هفته، بیش از ۶۰ میلیون تومان زیان کرده‌اند. اکنون اما آن کانال‌ها و رسانه‌های مدعی تداوم افزایش قیمت، پاسخگوی زیان هنگفت خریداران نیستند.

تقلای دلالان برای جلوگیری از سقوط دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی

نکته دیگر درباره وضعیت این روزهای بازار ارز، تلاش دلالان برای جلوگیری از تداوم کاهش نرخ ارز است. در همین رابطه کانال‌های تلگرامی بی‌هویت که خود را مرجع اعلام نرخ ارز معرفی می‌کنند، تلاش دارند با نرخ‌سازی‌های غیرواقعی، مانع کاهش بیشتر قیمت دلار و سقوط آن به کانال ۳۰ هزار تومانی شوند. این در حالی است که بررسی‌های میدانی از بازار فردوسی نشان می‌دهد دلالان ارز، دلار را بیش از ۴۰ هزار تومان از مردم نمی‌خرند اما همین دلالان در کانال‌های تلگرامی خود، نرخ دلار را ۴۴ هزار تومان اعلام می‌کنند!

تناقض فاحش نرخ‌های کف بازار با ارقام اعلامی در کانال‌های بی‌هویت تلگرامی، بار دیگر نرخ‌سازی‌های دروغین این کانال‌ها را ثابت کرد. این کانال‌ها که تا پیش از این با نرخ‌سازی‌های غیرواقعی، تمام تلاش خود را برای افزایش هرچه بیشتر نرخ ارز می‌کردند، اکنون با همان نرخ‌سازی‌ها در تلاش برای جلوگیری از سقوط بیشتر نرخ دلار و رسیدن آن به کانال ۳۰ هزار تومان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.