تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آذر 1401 - 7:32
کد خبر : 6746

آبرسانی به ۲۰ هزار روستای کشور نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف است

آبرسانی به ۲۰ هزار روستای کشور نیازمند کمک دستگاه‌های مختلف است
- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در سطح کشور در حوزه آب روستایی عقب ماندگی داریم و فقط منحصر به منطقه خاصی نیست؛ بنابراین ۲۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار باید آب رسانی شود که نیاز به کمک دستگاه‌های گوناگون دارد.

به گزارش نایرنا، اتابک جعفری لور عصر چهارشنبه در آیین بهره برداری از آبرسانی به ۱۸ روستای قلعه گنج اظهار داشت: همه باید کمک کنند، سپاه در کنار ما است و آبرسانی به حدود هفت هزار و ۱۰۰ روستا را به آنها واگذار کرده ایم.

وی افزود: آبرسانی به حدود سه هزار روستای کشور را پیمانکاران بخش خصوصی انجام می دهند و پنج هزار روستا هم برنامه ریزی شده تا با کمک خیرین آبرسانی شود.سیم صبا از

جعفری لور ابراز امیدواری کرد: یا پیگیری دولت و کمکی که مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۲ خواهد داشت، سالهای آینده تمام روستاها را در برنامه آبرسانی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: پیگیر هستیم با کمک بنیاد مستضعفان و جانبازان، آب و فاضلاب و هر امکانی وجود دارد، روستاهای جنوب استان کرمان در سریعترین زمان ممکن آبرسانی شود.

با راه اندازی مجتمع های آبرسانی سورگ آباد، چراغ آباد، بند چاه رضا، و چاه المدین ۱۸ روستا با جمعیت ۲ هزار خانوار در شهرستان قلعه گنج دارای آب آشامیدنی بهداشتی شدند. این مجتمع های آبرسانی با مشارکت بنیاد مستضعفان، اداره کل امور عشایری، موسسه خیریه رضوان و سپاه قلعه گنج و با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان واقع شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.