راهاندازی سامانه جامع و برندسازی، بستر افزایش درآمد و جذب گردشگران سلامت

به گزارش نسیم صبا ازپایگاه اطلاعرسانی دولت، انوشیروان محسنیبندپی، معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در نشست خبری مشترک خود با سیدسجاد رضوی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بعد از مدتی انجام کار تیمی دکتر رضوی، اتاقبازرگانی گردشگری، وزارت امور خارجه و کسانی که در گردشگری سلامت صاحب تجربه بودند پای کار آمدند. کار مشترک شرایطی را فراهم کرد که ما در عرضه خدمات سلامت به یک وفاق برسیم که آن هم راه اندازی سامانه جامعه گردشگری سلامت بود.
وی ادامه داد: کشورهای صاحب تجربه توانستند در بازاریابی و برندینگ کار بکنند.
محسنی بندپی ادامه داد: برای رشد این مسئله به یک نقشه جامع نیاز داریم؛ این استراتژی تقویت نهاد حکمرانی، معرفی یک برند و عرضه کیفیت خدمات است.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی افزود: اگر در گردشگی سلامت و زیارت یک مزیت بالایی داریم بخاطر قابلیتهایی هست که در آن توانمندیم. کشوری نظیر کره جنوبی در حوزه برندینگ خود بسیار کار کرده است. وزارت بهداشت تولیت دارد و نقطه کانونی بحث سلامت است. وزارت امور خارجه نیز باید بتواند تصویر درستی از ایران را در دنیا برای گردشگران فراهم بکند. امیدواریم شاهد این باشیم که توانمندیهای خود را به ظهور برسانیم. بحث نظام سلامت یکی از تعهدهای سیاسی نظام حکمرانی است.
محسنی بندپی ادامه داد: اگر با همین کیفیت و هم اندیشی و وفاق پیش برویم این امیدواری را داریم که در پایان برنامه هفتم، نه تنها ۶ میلیارد یورو بلکه افزایش درآمد بیشتری نیز در این زمینه داشته باشیم.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همچنین گفت: شورای راهبردی سلامت شکل گرفته بود اما تا قبل از دولت چهاردهم متوقف شده بود. بعد شروع به کار من و دکتر رضوی، کار را آغاز کردیم چرا که از این مسئله شناخت کافی داشتیم.
محسنی بندپی با بیان اینکه انجام این کار یک روند خوب پیدا کرده است، اظهار کرد: ما باید رایزن گردشگری داشته باشیم زیرا این امر میتواند در گردشگری سلامت و تفریحی موثر باشد.
وی با اشاره به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران ادامه داد: جنگ ۱۲ روزه بیشتر از هر حوزه و زمینه دیگری، به حوزه گردشگری ضرر وارد کرد.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با تاکید بر اینکه برگشت به جایگاه قبلی در موضوع گردشگری زمانبر است، تصریح کرد: در زمان بحران در گردشگری دو حوزه چندان مورپ زیان زیاد قرار نمیگیرد؛ گردشگری زیارت و گردشری درمان.
محسنی بندپی همچنین به بحث امنیت اشاره کرد و گفت: امنیت و احساس امنیت نیز جزو نکات بسیار مهم به حساب میآیند. بررسی دو دهه اخیر مسائل سیاسی کشور ما نشان که بحث امنیت در کشور ما پایدار نبوده.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با تاکید بر اینکه ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر در سال ۱۳۹۸ داشتیم، گفت: بحث تبلیغات نیز مهم است و از اهمیت خاصی برخوردار است. ما به ازای هر گردشگر «۳۰ سنت» تبلیغ داریم اما در ترکیه این رقم به ازای هر گردشگر بالای ۱۰ دلار است.
محسنیبندپی با بیان اینکه جنگ دوازده روزه به گردشگری بیشتر از سایر زمینهها ضرر زد، گفت: در فروردین امسال نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش گردشگر داشتیم اما این میزان در اردیبهشت امسال ۱۴ درصد افزایش یافت و در خرداد ۵۲ درصد کاهش پیدا کرد.
وی ادامه داد: این رقم همچنین در تیرماه و مردادماه روند کاهشی داشت اما حالا تلاش ما این است که در ماه جاری بتوانیم این موضوع را جبران کنیم و به نقطه اول برگردیم.
معاون گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی با اشاره به ثبت دره قدیمی استان لرستان گفت: ما در سال ۱۴۰۳ جزو بیست کشور گردشگر پذیر بودیم. همچنین ما در آستانه جنگ ۱۲ روزه نشستی در حوزه گردشگری کشور عضو اکو داشتیم که استقبال زیادی از آن شد.
محسنی بندپی ادامه داد: همچنین در آثار طبیعی جزو ۹ کشور اول در جهان هستیم. ما باید هم در درون و هم بیرون اقداماتی انجام بدهیم تا مشکلاتمان در حوزه گردشگری حل بشود.
وی اظهار کرد: راهبرد ما در رابطه با کشورهای منطقه، هند، چین و روسیه است. در جلسه مشترک با وزارت امور خارجه نیز مقرر شد رایزن گردشگری را در بعضی از این کشورها مستقر کنند تا نسبت به جذب گردشگر با همه ابعاد کار کنند. اگر بر اساس قانون برنامه هفتم ۱۵ میلیون گردشگر داشته باشیم باید نظارتمان را تقویت بکنیم تا کارها به درستی و بهترین شکل انجام بشود.
وی با بیان اینکه۵۰ درصد هتلهای کشور در مشهد است، تصریح کرد: ۵۰ درصد مسافران ما با هدف زیارت هستند. همچنین ۵۰ درصد دفاتر گردشگری ما در تهران هستند.
محسنی بندپی با بیان اینکه برای کسانی که وارد کشور میشود رفتار و برخورد مهم است، اظهار کرد: کیفیت خوب خدمات و برخوردهای ما یک نوع تبلیغات است برای جذب گردشگر.
در پایان این نشست از فراخوان برگزاری جشنواره ایدههای برتر شعار تبلیغاتی گردشگری سلامت ایران رونمایی شد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰