تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 8:45
کد خبر : 4667

وزیر صنعت، معدن و تجارت :

۱۰ طرح رونق بخش صنعت در کشور فعال می شود

۱۰ طرح رونق بخش صنعت در کشور فعال می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در نیمه پایانی امسال ۱۰ طرح رونق بخش صنعت در کشور از مهرماه آغاز شده است.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا سید رضا فاطمی‌ امین شنبه شب در نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان در گرگان، افزود: این طرح‌ها در زمینه‌هایی از جمله فعال سازی واحدهای تولیدی، ایجاد توازن سرمایه گذاری و نوسازی واحدهای تولیدی است. ۱۰ طرح رونق بخش صنعت در کشور

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم هدفگذاری شده اقتصاد مولد ایجاد شود به طوری که اکنون ۵۰ درصد اقتصاد پنهان در کشور داریم که نمی‌شناسیم و مالیات نمی‌دهند.

فاطمی امین با بیان اینکه مالیات تولیدی ۲۰ درصد در لایحه بودجه ۱۴۰۱ است، گفت: سال آینده درصد دریافت مالیات تولیدی کاهش پیدا خواهد کرد تا بخش تولید هرچه بیشتر از مزیت و سودآوری بهره‌مند شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: دولت بیشتر دنبال آسان‌سازی مسیر برای فعالیت فعالان اقتصادی است.

وی تولید را اولویت صنعت و تجارت در کشور برشمرد و گفت: برای موفقیت در تولید باید سه مولفه بازار، مواد اولیه و سرمایه در گردش مور توجه قرار گیرد که یکسال اخیر اقدام بسیاری زیادی انجام شده است.

فاطمی امین اضافه کرد: در حوزه تامین مواد اولیه تولید، سهمیه‌بندی در حوزه فلزات برداشته شده و از آذر سال قبل قیمت‌ها متعادل شده و یکسال اخیر قیمت مدیریت می‌شود.

به گفته وی امسال تمرکز تامین مواد اولیه پتروشیمی است.

فاطمی امین به اهمیت بازار برای رونق صنعت کشور اشاره کرد و افزود: چند سال گذشته رشد اقتصادی پایین‌تر داشتیم و تقاضا هم رشد نکرده است.

وی با تاکید بر این که تمرکز روی صادرات تولیدات گذاشته شود، گفت: با صادرات تولید به حرکت در می آید و به دنبال آن ایجاد تولید و اشتغالزایی می‌شود.

وی افزود: صادرات تولیدات از کشور سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل ۴۰ درصد رشد دارد و طی دو هفته اخیر هم ۲ میلیارد دلار با روسیه امضا شده است.

فاطمی امین پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اوراسیا را تقویت صادرات دانست و گفت: دولت سیزدهم برای پیوستن به اوراسیا تعداد مذاکرات را نسبت به دولت قبل افزایش داده است.

وی توجه به تامین سرمایه در گردش برای رونق تولید به صورت ویژه پیگیری می‌شود، افزود: در این راستا معاون اول رییس جمهور تامین مالی زنجیره‌ای را برای اجرا ابلاغ کرده است.

به گفته وی استفاده از این روش برای تامین سرمایه در گردش حداقل با ۱۰ هزار میلیارد تومان حداقل ۴۰ درصد منابع مالی بهتر استفاده می‌شود.

لینک خارجی لینک داخلی ۱۰ طرح رونق بخش صنعت در کشور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.