تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 - 7:31
کد خبر : 6860

گلایه وزیر اقتصاد از مقاومت دستگاه‌ها در برابر هوشمندسازی

گلایه وزیر اقتصاد از مقاومت دستگاه‌ها در برابر هوشمندسازی
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر هوشمندسازی فعالیت‌ها گفت: در ۹ ماهه گذشته ۶ وزارتخانه و دستگاه در برابر هوشمندسازی فعالیت‌ها مقاومت می‌کنند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، «سید احسان خاندوزی» در مراسم کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه اظهار داشت: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که عرصه عمومی آن به شکل کاملاً جدی متاثر از انقلاب دیجیتال است و این نفوذ در دوران کرونا بیشتر شد.

وی افزود: امروز پارادایم سنتی اقتصاد که با معیارهای دیگری شناخته می‌شد، متحول شده، به‌طوری که همه مؤلفه‌های اقتصادی تغییر کرده است. باید مواجهه خود را با این تحول تنظیم کنیم، پیش از آنکه این حوزه بخواهد خود را به ما تحمیل کند.

وزیر اقتصاد گفت: در پیشگامی حوزه اقتصاد دیجیتال، بهره‌وری و عدالت را دگرگون شده می‌بینیم و فرصت‌های جدی برای اقتصاد دیجیتال وجود دارد.

خاندوزی ادامه داد: کاهش هزینه مبادلات در شبکه بانکی، دسترسی عادلانه به خدمات، ارائه خدمات برخط برای عموم مردم در مناطق جغرافیایی و طبقات اجتماعی مختلف فراهم شده در حالی که این امکانات پیش از این فراهم نبود.

وی تأکید کرد: مسئله دسترسی همه مردم به خدمات به صورت غیرحضوری این امکان را فراهم کرد که خدمات پایه همچون افتتاح حساب، امضای الکترونیکی نیز غیرحضوری شود.

وزیر اقتصاد گفت: هم در لایه کسب‌وکار و هم در لایه نظارت، ما متأثر از فضای اقتصاد دیجیتال با فرصت‌های کم‌نظیری مواجه هستیم.

خاندوزی با اشاره به اینکه خدمات دیجیتال در کشور نسبت به پنج سال گذشته بیشتر شده، اما نسبت به ایده‌آل‌ها فاصله داریم و برخی دستگاه‌ها در سرعت بخشیدن به تحولات مقاومت می‌کنند که باید موانع برطرف شود تا از نتایج نفوذ اقتصاد دیجیتال بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: هم اکنون مجلس را قانع کردیم که در زمینه هوشمندسازی ورود کند و در نتیجه مجلس و دولت به دنبال هوشمندسازی هستند؛ اما با وجود گذشت ۹ ماه از سال دو تا سه وزارتخانه و برخی دستگاه‌های خارج از دولت در برابر قانون مجلس مقاومت می‌کنند البته در برخی موارد توفیقاتی کسب شده همچون در حوزه آرد و نان با استفاده از امکان تحول دیجیتال بدون تغییر قیمت و ایجاد محدودیت، مصرف آرد را کنترل کردیم بدون اینکه قیمت نان افزایش یابد.

وزیر اقتصاد با اشاره به تهدیدهای اقتصاد دیجیتال گفت: واقعیت این است که ما با یک نبرد دیجیتال مواجه هستیم و باید مسلح به توانمندی دیجیتال باشیم تا تهدید را پشت سر بگذاریم.

خاندوزی در مورد بازار ارز نیز بیان کرد: در مسائل ارزی کشور شبکه‌های جدید سفته‌بازان هجوم می‌آورند و می‌توانند قیمت سازی کنند، برای مقابله با این تهدیدها باید به یک پدافند مجهز شویم، زیرا مساله ما امروز در سبزه‌میدان و بازار بزرگ نیست، بلکه از جنس تهدیدهایی است که شبانه‌روزی با آن مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: نظام اداری کارمند محور است و به توانمندی دیجیتال مجهز نشده به همین دلیل عملکرد خوبی ندارد و نتیجه آن فراز و فرود در اقتصاد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.