تاریخ انتشار : شنبه 26 فروردین 1402 - 5:51
کد خبر : 9745

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و قزاقستان؛ دکتر رئیسی: در برابر انفعال مجامع بین‌المللی تنها پیام قاطع اتحاد مسلمانان می‌تواند از تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی جلوگیری کند

گفتگوی تلفنی روسای جمهور ایران و قزاقستان؛  دکتر رئیسی: در برابر انفعال مجامع بین‌المللی تنها پیام قاطع اتحاد مسلمانان می‌تواند از تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی جلوگیری کند
رئیس جمهور در گفتگو با همتای قزاقستانی خود با اشاره به ابتکار ارائه شده توسط کشورمان برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: در حالی که شاهد انفعال مجامع بین‌المللی در برابر جنایات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی هستیم، تنها پیام قاطع اتحاد و همبستگی مسلمانان می‌تواند از گسترش این تجاوزگری‌ها جلوگیری کند.

به گزارش نسیم صبا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری:آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر روز جمعه در گفتگوی تلفنی با «قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان با تبریک ماه رمضان گفت: موضوعات مختلف جهان اسلام، به ویژه تجاوز و بی‌حرمتی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، غزه و لبنان می‌طلبد که کشورهای اسلامی برای مقابله با این اقدامات تجاوزکارانه رایزنی‌ها و همکاری بیشتری داشته باشند.
رئیس جمهور با اشاره به ابتکار ارائه شده توسط کشورمان برای برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی افزود: در حالی که شاهد انفعال مجامع بین‌المللی در برابر جنایات و تجاوزگری رژیم صهیونیستی هستیم، تنها پیام قاطع اتحاد و همبستگی مسلمانان می‌تواند از گسترش این تجاوزگری‌ها جلوگیری کند.
دکتر رئیسی در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی قزاقستان را همسایه و دوست صمیمی ایران دانست و اظهار داشت: در زمینه حمل و نقل، ایران بهترین گزینه برای دسترسی سریع و ترانزیت مطمئن قزاقستان به آب‌های آزاد است. همچنین توانمندی‌های بالای ایران در عرصه خدمات فنی و مهندسی به ویژه در بخش معدن، می‌تواند در گسترش همکار‌ی‌های دو کشور مورد توجه قرار گیرد.
«قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز در این گفتگوی تلفنی با تشکر از تماس آیت‌الله رئیسی و تبریک متقابل ماه رمضان گفت: کاملا با جنابعالی موافقم که کشورهای مسلمان باید مسائل جهان اسلام را با تقویت همکاری‌ها و گسترش رایزنی‌های متقابل حل و فصل کنند.
رئیس جمهور قزاقستان همچنین ایران و قزاقستان را همسایگان صمیمی و شرکایی مطمئن برای یکدیگر توصیف و تصریح کرد: دو کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ارتقای سطح همکاری‌ها با هم دارند و باید همه تلاش خود را برای تسریع در اجرای توافقات قبلی به کار بگیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.