تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 8:17
کد خبر : 5519

گره گشایی قضایی از صف های طولانی عرضه سوخت در جنوب و برخی مناطق شرق کرمان

گره گشایی قضایی از صف های طولانی عرضه سوخت در جنوب و برخی مناطق شرق کرمان
عدم تدبیر مناسب برای مدیریت موضوع قاچاق سوخت در جنوب و برخی مناطق شرق استان با اجرای طرح کدینگ موجب شد که جمعیت بالغ بر یک میلیون 200 هزار نفری ( تقریبی بر اساس سرشماری سال 95) این مناطق ساعت ها در صف های چند کیلومتری معطل شده و در نهایت سهمیه 30 لیتری خود را دریافت نمایند که در صورت اضطرار می توانستند از سهمیه 40 لیتر آزاد جایگاه داران استفاده کنند. با توجه به عدم پاسخ دهی مناسب این طرح از یک سو و ایجاد مشکلات متعدد برای عموم مردم ساکن در این مناطق از سوی دیگر، دستگاه قضایی استان کرمان به موضوع ورود کرد که در نهایت منجر به تعلیق اجرای این طرح شد.

به گزارش نسیم صبا:رییس کل دادگستری استان کرمان که در قالب سفری سه روزه به جنوب استان کرمان مهمان این خطه بوده است، با مشاهده وضعیت مردم در راستای تامین سوخت در جمع رسانه ها در شهرستان کهنوج تاکید کرد که برای مقابله با قاچاق سوخت نباید سیاست هایی اعمال کنیم که برای مردم بومی منطقه مزاحمت هایی ایجاد شود زیرا مردم این منطقه مانند همه مناطق دیگر حقوقی دارند و باید از سهمیه سوخت که دولت برای همگان در نظر گرفته، استفاده کنند.
حجت الاسلام ابراهیم حمیدی تاکید کرد: در مرکز استان موضوع قاچاق سوخت را بررسی کرده و اگر اقدامات انجام شده برای مقابله با قاچاق سوخت مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، برای رفع آنها اقدام می کنیم.
وی با تاکید بر این مطلب که مبارزه با قاچاق سوخت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: در این رابطه حقوق مردم نیز باید استیفاء شود.
وی در شورای اداری شهرستان منوجان نیز بر لزوم ساماندهی عرضه سوخت در جنوب استان تاکید کرد و گفت: وضعیت کنونی باعث شرمندگی است؛ چرا مردم باید برای دریافت سوخت مجبور به حضور در صف های طولانی باشند و حتما این موضوع را در مرکز استان پیگیری می کنم زیرا این وضعیت نباید ادامه یابد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: اگر افرادی به دنبال سوء استفاده از سرمایه های ملی هستند باید با آنها برخورد شود اما در این مسیر نباید به شکلی اقدام شود که مردم دچار مشکل شوند و در این رابطه استفاده از سامانه های الکترونیک پایش بسیار راهگشا خواهد بود.
حجت الاسلام حمیدی بر مبنای قولی که به مردم جنوب و شرق استان کرمان برای حل مشکلات آنها در تامین سوخت داده بود، در مرکز استان پیگیری های لازم برای رفع این مشکل را آغاز و موضوع را در جلسات متعدد مرکز استان نیز مطرح نمود و این پیگیری ها تا جایی پیش رفت که برخی از مدیران کشوری و استانی مرتبط با موضوع به دستگاه قضایی استان دعوت شدند و مقرر شد طبق قانون نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایند و این راهبردها به شکلی پیگیری شد تا در نهایت طرح موسوم به جدول منطقه ای که به منظور محدودیت عرضه روزانه بنزین از تابستان امسال آغاز شده بود، متوقف گردید و هم اکنون شرایط عرضه بنزین در جنوب و شرق کرمان نیز عادی و مانند سایر نقاط استان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.