تاریخ انتشار : سه شنبه 7 تیر 1401 - 8:04
کد خبر : 2405

کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شد/محموله نفت سرقتی، برگشت

کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شد/محموله نفت سرقتی، برگشت
مدیران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شده و برای دریافت محموله خود به سمت کشتی خارجی در حرکت است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، علی‌اکبر صفایی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد با بیان اینکه کشتی ایرانی توقیف شده در یونان آزاد شده است، گفت: این کشتی در حال حرکت به سمت کشتی خارجی برای دریافت محموله نفتی خود به صورت کشتی به کشتی است.

وی با اشاره به دزدی‌های دریایی طی سال‌های اخیر و حضور اقتدارآمیز نیروهای دریایی سپاه و ارتش در جهت رفع این مسئله افزود: در حال حاضر نیروهای نظامی دریایی کشور امنیت تمام شناورهای داخلی و خارجی را تأمین می‌کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: دریانوردان ایرانی نیز طی سال‌های گذشته ذیل تحریم‌ها و مخاطرات متعدد با شجاعت و رشادت به فعالیت خود ادامه داده‌اند.

وی با بیان اینکه در کشور به ۵ هزار نیروی افسر در بخش کشتیرانی نیاز داریم، تصریح کرد: با توسعه بخش آموزش می‌بایست برای رفع این نیاز اقدام شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی دیگر از نیازهای جدی بخش کشتیرانی کشور را نوسازی و توسعه ناوگان دانست و افزود: در حال حاضر در جهت توسعه و نوسازی ناوگان به ساخت و خرید ۱۵۰ فروند شناور در سال نیاز داریم تا تجارت دریایی کشور پویا باقی بماند همچنین کشتیرانی ملی یکی از ابزارها و مؤلفه‌های اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید نسبت به توسعه آن اقدام کرد.

وی با اشاره به بازیابی کریدور شمال-جنوب با توجه به نیاز روسیه، گفت: در این راستا در دریای خزر باید ناوگان در بخش‌های مختلف به ویژه کشتی‌های رو-رو افزایش ظرفیت پیدا کند.

صفایی درباره آموزش دریانوردان نیز اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌های دریایی کشور از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.