تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 فروردین 1402 - 8:24
کد خبر : 9459

کرمان در زمره پنج استان برتر جذب بازدیدکننده نوروزی قرار گرفت

کرمان در زمره پنج استان برتر جذب بازدیدکننده نوروزی قرار گرفت
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان اعلام کرد: دیار کریمان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه جذب بازدیدکننده‌های موزه‌ها، پایگاه‌های میراث‌فرهنگی و اماکن تاریخی قرار گرفت.

به گزارش نسیم صبا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، فریدون فعالی افزود: خوشبختانه آمار بازدید از اماکن تاریخی استان کرمان نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا هشتم فروردین‌ ۱۵۵ هزار و ۲۱۴ نفر از اماکن تاریخی این استان دیدن کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد بازدیدکنندگان مربوط به باغ شاهزاده ماهان با ۵۷ هزار و ۹۲۶ نفر، حمام گنجعلیخان ۳۵ هزار و ۴۶۵ نفر و ارگ تاریخی بم ۳۱ هزار و ۹۱۱ نفر بوده است.

میراث فرهنگی کرمان در تماس با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که غیر از کرمان سایر استان های برتر در جذب بازدیدکننده تهران، اصفهان، فارس و لرستان بوده اند.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.