تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 بهمن 1401 - 9:16
کد خبر : 8277

پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی در ترکیه هستیم/تاکنون گزارش فوتی و مصدومی اعلام نشده است

پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی در ترکیه هستیم/تاکنون گزارش فوتی و مصدومی اعلام نشده است
رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر این که پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ترکیه هستیم، گفت: طبق اعلام رایزن علمی ما در ترکیه تا این لحظه مورد فوتی یا مصدومی از دانشجویان ایرانی واقع در مناطق زلزله زده ترکیه گزارش نشده است.

به گزارش نسیم صبا از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور روز چهارشنبه درباره وضعیت دانشجویان ایرانی مقیم ترکیه پس از وقوع زلزله اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان از صبح دیروز پیگیر سلامتی و امور مربوط به دانشجویان ایرانی در مناطق زلزله زده ترکیه است و در تماس با رایزن علمی این سازمان در ترکیه و سایر مسئولین ذی، امور دانشجویان ایرانی در مناطق زلزله زده را دنبال می‌کند.

وی گفت: با توجه به پیگیری های انجام شده و اعلام سفیر ایران در آنکارا و سرکنسول ایران در ارزروم و گزارش های رسیده خوشبختانه حال دانشجویان ایرانی خوب گزارش شده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده اقدامات فوری برای انتقال دانشجویان در ترکیه به مکان مناسب از سوی مسولان ذی ربط در حال فراهم شدن است.

پیگیر وضعیت دانشجویان ایرانی در ترکیه هستیم/تاکنون گزارش فوتی و مصدومی اعلام نشده است

داداش پور به آمار دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در ترکیه اشاره کرد و اظهار داشت: در ۱۰ استان زلزله زده ترکیه تعداد ۱۷ دانشگاه وجود دارد که بر اساس آمار به دست آمده از آموزش عالی ترکیه تنها در ۹ دانشگاه، دانشجوی ایرانی وجود دارد، تعداد کل دانشجویان ایرانی ۳۹۳ نفر است و از انجایی که این آمار مربوط به سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ است و سال تحصیلی جاری را شامل نمی‌شود، محتمل است که در دانشگاه های دیگر نیز دانشجوی ایرانی وجود داشته باشد و پیگیر هستیم تا اطلاعات کافی از همه دانشجویان ایرانی در این کشور به دست آوریم.

وی از خانواده دانشجویان خواست نگران وضعیت فرزندانشان نباشند و اطمینان داد هیچ دانشجویی در ترکیه چنانچه محل تحصیل یا زندگی اش آسیب دیده، دچار سرگردانی نشود و از دانشجویان نیز تقاضا کرد با سفارت و رایزنی علمی و حتی رایزنی فرهنگی در ارتباط بوده و اگر مشکلی بود سریعا برای رفع آن، مسوولان را در جریان قرار دهند.

زمین لرزه بزرگی بامداد روز دوشنبه هفدهم بهمن ماه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند. در این زمین لرزه ۷.۸ دهم ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه، خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها وارده شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.