تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 12:04
کد خبر : 2007

پرونده سرقت صندوق امانات از نظر پلیس همچنان مفتوح است

پرونده سرقت صندوق امانات از نظر پلیس همچنان مفتوح است
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پرونده سرقت صندوق امانات بانک ملی از نظر پلیس همچنان مفتوح است و متهمانی هستند که باید روی آن‌ها کار شود و زوایای پنهان دیگری دارد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سردار حسین اشتری فرمانده انتظامی کل کشور صبح امروز در مراسم عملیات اجرایی ۱۴۱۲ واحد خانه سازمانی با عنوان طرح سپهبد سلیمانی گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که در منطقه و برخی کشورهای جهان دارند باید بگویم امنیت کامل و قابل قبولی را در ایران اسلامی داریم.

وی با اشاره به اینکه دشمن دنبال این است که واقعیت‌ها را بیان نکند و مردم را مأیوس کند، گفت: به همین دلیل است که پرداختن به جهاد تبیین یک امر ضروری و مهم است چراکه ظرفیت‌های خوب و داشته‌های فراوانی در ایران داریم.

اشتری بیان کرد: امروز به لطف الهی ابتلاء به کرونا به کمترین حد خود رسیده است و نباید فراموش کنیم روزی بود که ۷۰۰ نفر از مردم ما به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست می‌دادند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه در حوزه دفاعی پیشرفت‌های را داشته ایم، گفت: داشتن تجهیزات روز و استفاده از نیروهای حرفه‌ای باعث شده است که فراجا پیشرفت‌های خوبی داشته باشد اما به این پیشرفت‌ها توجهی نمی‌شود و دشمنان فقط بر ضعف‌ها تمرکز می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ساخت خانه سازمانی برای مأموران پلیس تهران از پلیس آگاهی شروع شده است، از قبل برنامه ریزی شده اما مصادف شد با موفقیت این پلیس در دستگیری سارقان بانک.

اشتری با اشاره به مخابره شدن خبر سرقت صندوق امانات بانک ملی در تهران گفت: این خبر همه را نگران کرد، مردم متأثر شدند و افرادی که دنبال زیر سوال بردن اقتدار جمهوری اسلامی بودند خوشحال شدند؛ از همان ساعات اولیه پلیس آگاهی تهران بزرگ در صحنه حضور پیدا کرد و این موضوع را با جدیت پیگیری کردند.

رئیس پلیس کشور با اشاره به اینکه وقتی زوایای مختلف این سرقت مشخص شد واقعاً نگران شدیم، گفت: خداوند کمک کرد و کمتر از ۴۸ ساعت اطلاعات سارقان را به دست آوردند و توانستند این سرقت حرفه‌ای را کشف کنند.

وی با اشاره با اینکه سارقان توانستند از خلع‌ها و نقاط ضعف امنیتی بانک استفاده کنند و نقشه شوم خود را عملی کنند، گفت: تاکید داشتیم کشفیات و اطلاعات با طبقه بندی منتشر شود تا پرونده به نتیجه کامل برسد و عجله در اطلاع رسانی مانع کار کارآگاهان و افسران پلیس نشود که البته این نکته به خوبی انجام شد.

اشتری با اشاره به اینکه مأموران پلیس آگاهی به اکثر زوایای پرونده این سرقت دست یافتند، ادامه داد: پرونده سرقت صندوق امانات بانک ملی از نظر پلیس همچنان مفتوح است و متهمانی هستند که باید روی آن‌ها کار شود و زوایای پنهان دیگری دارد اما ۹۰ درصد کار این پرونده انجام شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه کشفیات این سرقت مقدار بسیار بالایی است گفت: بعد از کشف اموال با دقت بالا اموال دسته بندی شد و با حضور نماینده‌های فراجا، بانک مرکزی، بانک ملی و دستگاه قضائی، اموال تحویل بانک مرکزی داده شد تا بعداً تحویل مالباختگان داده شود.

وی با گلایه از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی گفت: دستگیری این سارقان تنها مربوط به فراجا نمی‌شد و باعث اقتدار کشور و نظام است، باید بهتر از اینی که اکنون است این خبر مخابره می‌شد و نقشه‌های شوم دشمنان را برملا می‌کردید.
اشتری با اشاره به یکی از برنامه رسانه ملی و به چالش کشیده شدن پلیس در این سرقت بیان کرد: به جای اینکه در این برنامه موفقیت پلیس بررسی شود دنبال یک نقطه ضعف و کم کاری بودند در صورتی که پلیس به بهترین نحو کارش را انجام داد.

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه خانه‌های سازمانی همیشه از اولویت‌های فراجا بوده است، خاطرنشان کرد: سعی داریم در یک برنامه ریزی ۵ ساله (در واقع ۱۰ سال که هر ۵ سال یک برنامه دارد) طرح خانه‌های سازمانی کامل شود و بتوانیم باری را از دوش همکارانمان برداریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.