تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 6:29
کد خبر : 10039

وصول ۱۶ میلیارد تومان در جشن های گلریزان استان کرمان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد

وصول ۱۶ میلیارد تومان در جشن های گلریزان استان کرمان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تعداد جشن های گلریزان و نیز میزان تعهدات خیران در سال جاری رشد بسیار خوبی نسبت به سال های گذشته داشته است.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست هیات امنای ستاد دیه استان کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن تقدیر از برنامه ریزی انجام شده به منظور برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان، افزود: در این رابطه باید از مجموعه ستاد دیه، اداره کل زندان ها و سایر دست اندرکاران تقدیر کرد.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم بر مبنای نگاه خیراندیشانه خیران، مددجویان جرایم غیر عمد را در اسرع وقت آزاد نماییم.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: قبل از عید فطر نیز ۲۴ نفر از افرادی که به دلیل جرائم عمدی و صرفا به دلیل رد مال در زندان بوده اند با همت خیران و پیگیری ویژه آقای پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی آزاد شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه پرداخت ها به مددجویان جرایم غیرعمد بر اساس قانون و دستورالعمل ها انجام می شود، گفت: در حوزه مهریه با دقت و ریزبینی بیشتری اقدام می شود و براساس شیوه نامه های موجود در حوزه مهریه، پرداخت بلاعوض نداریم.

وی تصریح کرد: در هیات امنای ستاد دیه، امانت دار نیت خیر خیران هستیم.

وی بر استفاده از ظرفیت های استان به منظور افزایش کمکها به ستاد دیه برای ایجاد زمینه آزادی مددجویان جرایم غیرعمد تاکید و تصریح کرد: در استان کرمان باید به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار برای ستاد دیه باشیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان نیز از حمایت ها، همراهی ها و مشارکت های انجام شده به منطور برگزاری جشن های گلریزان تقدیر کرد و گفت: میزان برآورد انجام شده برای آزادی ۲۴۲ مددجوی جرایم غیرعمد استان کرمان ۳۵ میلیارد تومان بوده است که تاکنون ۱۶ میلیارد تومان به حساب ستاد دیه استان کرمان واریز شده است.

سید حجت الله موسوی قوام یادآور شد: تعهدات‌ بنگاه های اقتصادی استان کرمان ۱۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که تاکنون بخشی از آن واریز شده و امیدواریم به زودی مابقی تعهدات نیز وصول شود.

وی جیرفت و عنبرآباد را از شهرستان های برتر در برگزاری جشن گلریزان دانست و گفت: در شهرستان های جنوبی جشن های گلریزان به خوبی برگزار و مردم نیز همراهی بسیار خوبی داشته اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه در بین بخش های استان نیز بخش ماهان بسیار پررنگ در حوزه برگزاری جشن های گلریزان ایفای نقش کرده است، عنوان کرد:پیش بینی می شود که ۳۰ میلیارد تومان در قالب جشن های گلریزان جمع آوری شود.

موسوی قوام بیان کرد: طی سال گذشته ۱۸ میلیارد تومان تعهدات خیران را داشته ایم که بیش از ۱۴ میلیارد تومان وصول شد و براین اساس میزان وصولی های سال جاری نسبت به سال قبل رشد داشته است‌.

وی ادامه داد: ۵۰ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان به زودی آزاد می شوند که از این تعداد ۲۸ نفر مربوط به مهریه هستند و در مجموع ۱۴۴ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان تخفیف بدهی حاصل شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر ۲۴۲ مددجوی جرایم غیرعمد در زندان های استان کرمان حضور دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.