تاریخ انتشار : یکشنبه 28 اسفند 1401 - 6:56
کد خبر : 9168

وزیر بهداشت خبر داد؛ ۱۰۶۶ بیمارستان در آماده باش نوروزی

وزیر بهداشت خبر داد؛ ۱۰۶۶ بیمارستان در آماده باش نوروزی
وزیربهداشت، از فعالیت ۲۶ هزار نیرو و ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در ایام نوروز خبر داد و گفت: نیروهای بهداشت در سراسر کشور فعالند و بازدیدها و بازرسی های بهداشتی با حضور دو هزار تیم انجام خواهد شد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، بهرام عین اللهی، در حاشیه بازدید از پایگاه اورژانس جاده‌ای واقع در اتوبان تهران- کرج، اظهار داشت: نیروهای پرتلاش اورژانس از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، در آماده باش بوده و بدون تعطیلی، برای خدمت به مردم، حاضر هستند.

وی با بیان اینکه امسال ۲۶ هزار نیروی اورژانس و ۳۲۰۰ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز در قالب طرح «همسفران سلامت» فعال هستند، افزود: در این طرح همچنین نیروهای بهداشت در سراسر کشور فعال بوده و بازدیدها و بازرسی‌های بهداشتی از اماکن و مراکز تهیه غذا، رستوران‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها، شیرینی فروشی‌ها و همچنین نمونه برداری از آب شرب، با حضور ۲ هزار تیم انجام خواهد داشت.

عین اللهی ادامه داد: همچنین ۳۰۰ مرکز موقت اورژانس به شکل اردوگاه در سراسر کشور تدارک دیده شده و امکان معاینه بیماران و ارائه درمان و نیازهای اولیه مانند دارو به صورت رایگان برای مسافران مهیاست و در صورت نیاز به انتقال بیمار به بیمارستان، این اقدام نیز انجام خواهد شد.

وی گفت: از اقداماتی که توسط اورژانس انجام می‌شود، گرفتن نوار قلب به صورت هوشمند و ارسال به مرکز درمانی تخصصی قلب است و چنانچه مشکلی وجود داشته باشد، درمان‌های اولیه از سوی مرکز به کادر اورژانس ارائه شده و سپس بیمار منتقل می‌شود.

عین اللهی افزود: اتوبوس آمبولانس‌هایی که در این پایگاه‌ها مستقر هستند، بین ۱۰ تا ۱۳ تخت و امکانات پیشرفته‌ای از جمله ونتیلاتور، دستگاه نوار قلب و امکانات احیای بیمار را دارا هستند.

وزیر بهداشت در خصوص افزایش میزان تصادفات و حوادث ترافیکی هشدار داد و گفت: بعد از فروکش کردن همه گیری کووید ۱۹، سفرهای بین شهری افزایش پیدا کرد و به دنبال آن، شاهد افزایش میزان تصادفات جاده‌ای بودیم؛ لذا، سعی کردیم خدمات اورژانس را در محدوده‌هایی که بیشترین تصادفات رخ می‌دهد، به خصوص ۳۰ کیلومتری شهرها، متمرکز کنیم تا در صورت وقوع حادثه، خدمات رسانی به سرعت صورت گیرد.

وی با بیان اینکه عمده ترین علل تصادفات، خواب آلودگی و خستگی رانندگان است، افزود: مردم عزیز در صورت خستگی و خواب آلودگی حتماً استراحت کافی داشته باشند تا موقع رانندگی دچار حواس پرتی و خواب آلودگی نشوند و سلامت خود، خانواده و دیگران را به خطر نیندازند.

عین اللهی در پایان ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان و اورژانس کشور که به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت مشغولند، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز در سراسر کشور ۱۰۶۶ بیمارستان با ۱۴۴۶۰۰ تخت بیمارستانی آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.