تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401 - 8:51
کد خبر : 2880

وزیر بهداشت: تزریق ۱۵۱ میلیون دز واکسن کرونا استقبال و حمایت مردم را نشان می دهد

وزیر بهداشت: تزریق ۱۵۱ میلیون دز واکسن کرونا استقبال و حمایت مردم را نشان می دهد
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون بیش از ۱۵۱میلیون دز واکسن کرونا تزریق شده است که نشان از استقبال مردم از این امر است.

به گزارش نسیم صبا:بهرام عین الهی عصر چهارشنبه و در حاشیه اولین مراسم و آیین دانش آموختگی دانشجویان علوم پزشکی در بارگاه رضوی و در جمع خبرنگاران افزود:این موضوع نشان می دهد، واکسیناسیون مخالف جدی ندارد و تعداد مخالفان خیلی کم است و شاید مخالفت ها را همچون سرو صدا دانست که در مقابل واقعیت صورت گرفته است.

وی بیان کرد: بر اساس آمارها تاکنون ۹۵ درصد مردم کشور حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده‌اند و برای ۸۶ درصد نیز دو مرحله واکسن تزریق شده است که نشان از حمایت مردم از این امر دارد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:آمار واکسیناسیون مردم کشور ما، در دنیا بی نظیر است.

او همچنین با اشاره به برگزاری مراسم و آیین دانش آموختگی دانشجویان علوم پزشکی در بارگاه رضوی نیز گفت: حضور در این حرم برای مراسم دانش آموختگی دانشجویان علوم پزشکی، افتخاری است که برای اولین بار شکل گرفته است.

عین الهی افزود:این امر نشان دهنده این است که جوانان ما تابع فرمانده هستند و امام رضا(ع) را فرمانده خود می‌دانند و عهدی که اینجا بسته می‌شود نیز از این منظر دارای اهمیت است که نشان می دهد جوانان ما همواره با انقلاب اسلامی ایران هستند و از آن دفاع خواهند کرد.

وی همچنین در این مراسم بیان کرد:شغل هایی که به موضوع سلامت مردم ارتباط دارد اهمیت دارد و متخصصان این امر در کنار کسب علم، معرفت و اخلاق نیز به دست می‌آوردند و مردم نیز به آنها احترام می‌گذاشتند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: بعد از انقلاب علوم پزشکی ما متحول شد و قویترین کادر سلامت منطقه مربوط به کشور ما است و کشورهای همسایه نیز برای درمان به ایران می آیند و ما در نهایت باید به سمت مرجعیت علمی که تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است ،حرکت کرد.

او با اشاره به مشورت گرفتن در امر درمان بیماران گفت: در استفاده از ابزار باید توانایی به دست آورید تا خطاهای اندک پزشکی به کمترین حد ممکن خود برسد.

عضو کابینه سیزدهم افزود:باید در کنار علم خود را به زیور اخلاق نیز بیاراییم تا خدمتگذار خوبی برای مردم باشیم همانگونه که در دوران کرونا شاهد رشادت های کادر درمان و اهدای شهدایی در حوزه سلامت بودیم.

در این مراسم ۸۸۸ دانش آموخته به نمایندگی از ۶هزار فارغ التحصیل و دانش آموخته رشته های علوم پزشکی با امام رضا (ع)عهد خدمت بستند.

همچنین از تعدادی از خانواده های شهدای مدافع سلامت تجلیل شد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.