تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 - 7:33
کد خبر : 8685

وزیران خارجه ایران واندونزی درباره تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند

وزیران خارجه ایران واندونزی درباره تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند
حسین امیر عبداللهیان در ادامه دیدارهای دوجانبه با مقامات شرکت کننده در پنجاه و دومین اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با "رتنو مرصودی" همتای اندونزیایی خود دیدار و درباره برخی از موضوعات ‌مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفت گو کرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، امیرعبداللهیان ضمن تشکر مجدد از پیام تبریک همتای اندونزیایی خود برای روز ملی کشورمان، ریاست اندونزی بر سازمان آسه آن برای سال ۲۰۲۳ میلادی را تبریک گفت وبا اشاره به روابط و همکاری های خوب دو کشور در حوزه دو جانبه، برگزاری دهمین دور گفت و گوهای سیاسی و رایزنی های اخیر اندیشکده های دو کشور، بر آمادگی بدون محدودیت جمهوری اسلامی ایران برای استمرار این گفت و گوها و همکاری ها تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم هماهنگی و برنامه ریزی برای دیدار روسای جمهور دو کشور در آینده تاکید کرد.

امیرعبداللهیان مواضع اصولی کشورمان در خصوص بحران اوکراین را تشریح کرد و افزود، برخلاف غرب که میلیاردها دلار به اوکراین سلاح داده و می دهد، جمهوری اسلامی ایران برای جنگ اوکراین هیچ سلاحی به هیچ طرف نداده و از هیچ طرفی در جنگ اوکراین حمایت نمی کند.

وزیر خارجه کشورمان در ارتباط با موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور نیز گفت، ما آماده ایم این‌موضوع را هر چه سریعتر نهایی کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین همتای خود را در جریان آخرین تحولات مرتبط با همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز مذاکرات مرتبط با رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران قرار داد.

خانم “رتنو مرصودی” وزیر امور خارجه اندونزی نیز از این دیدار و روابط دوستانه میان دو کشور ابراز خرسندی کرد و خواستار تسریع تلاش ها برای نهایی سازی و امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور شد.

وزیر امور خارجه اندونزی همچنین مخالفت کشورش را با استفاده سیاسی و ابزاری از موضوع حقوق بشر علیه دیگران اعلام داشت.

وی با تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین، این موضوع را شایسته اهتمام و توجه بیشتر در نشست شورای حقوق بشر دانست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.