تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 7:15
کد خبر : 5746

ورود هشت قاضی جدید به عرصه عدالت گستری استان کرمان

ورود هشت قاضی جدید به عرصه عدالت گستری استان کرمان
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری دوره های آموزشی و کارآموزی قضایی دارد و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنیم‌.

به گزارش نسیم صبا:جت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین اختتامیه پنجمین دوره کارآموزی قضایی و آیین تحلیف هشت نفر از قضات جدید دادگستری کل استان کرمان افزود: برگزاری یک دوره جذب اختصاصی برای جنوبشرق کشور با مرکزیت کرمان را دنبال می کنیم.
وی ادامه داد: تحلیف یک عهد و پیمان است که مفاد این سوگند مفاد بسیار مسئولیت آوری برای قضات است، چرا که سوگند برای اجرای عدالت بسیار مسئولیت آور است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که قضات باید سوگند خود را به عنوان یک تعهد شرعی، اخلاقی و قانونی همواره مورد نظر داشته باشند، عنوان کرد: همواره باید این تعهد را به عنوان یک دِین مورد توجه داشته باشید.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی: قضاوت یک منصب و مسئولیت سنگین است که با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست و نباید به عنوان یک شغل به آن نگریست.
وی بیان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که مردم به قضات و دستگاه قضایی اعتماد داشته و برای رفع خصومات به دستگاه قضایی مراجعه کنند.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: افرادی که از ناحیه نظام اسلامی به مسئولیت منصوب می شوند باید ورع، تلاش، عفت، ایمان به خدا، پاک دستی و تقوا در پیش گیرند تا بتوان این بار مسئولیت را به مقصد رسانند.
وی اجتهاد در کار قضایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش جهادی برای رسیدن به حقیقت و عدالت گستری باید مورد توجه قضات باشد.
رییس کل دادگستری استان کرمان بر دقت در کار و صدور آرای متقن و مستدل نیز تاکید کرد.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: دوره های کارآموزی در استان کرمان از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تاکنون در قالب برگزاری پنج دوره، ۱۹۲ قاضی جذب شده اند که ۱۱۰ نفر از کارآموزان استان کرمان بوده اند.
محمدباقر اسلامی بیان کرد:قبل از سال ۹۵ و برگزاری دوره های کارآموزی، ۲۵ درصد قضات استان غیربومی بوده اند اما اکنون ۸.۵ درصد قضات استان غیر بومی هستند.
وی اظهارداشت: دوره پنجم کارآموزی قضایی دادگستری کل استان کرمان از هشتم دی ماه ۱۴۰۰ با ۲۱ کارآموز آغاز شده و سوم تیرماه به پایان رسیده است.
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: امروز آیین تحلیف هشت نفر از برگزیدگان پنجمین دوره کارآموزی قضایی برگزار می گردد و تحلیف سایر برگزیدگان نیز در آینده انجام خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.