تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 آذر 1401 - 7:30
کد خبر : 6056

وجود ۷۰۰ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز درکرمان

وجود ۷۰۰ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز درکرمان
وجود ۷۰۰ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز درکرمان/ شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز و متخلف،تشکیل می‌شود

به گزارش نسیم صبا:معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اعلام اینکه وجود ۹۰۰ کارگاه ضایعاتی در کرمان زیبنده این شهر نیست،گفت:متاسفانه طبق آمارها ۷۰۰مورد از این کارگاه ها غیرمجاز هستند.
محمد ضیاءالدینی بر ضرورت ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی در شهر کرمان تاکید کرد واظهار داشت: شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز و متخلف، تشکیل می‌شود

این مقام قضایی هشدار داد:مافیای بسیار بزرگی پشت پسماند است و هر فردی نمی‌تواند مدیریت این امور را انجام دهد.
وی افزود:می‌گویند ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی، زیرمجموعه بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌هاست؛ در صورتی‌که بند ۲۰ برای صنوف مزاحم است و کارگاه‌های ضایعاتی، مربوط به قانون مدیریت پسماند می‌شود.
ضیاالدینی با اشاره به اینکه در قانون مدیریت پسماند، صراحتاً آمده است که مدیریت کلیه امور مربوط به پسماند در شهر با شهرداری است،گفت: شهرداری می‌تواند این امور را به اشخاص حقیقی یا حقوقی مانند انجمن حمایت از زندانیان واگذار کند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، تأکید کرد:شکایت شهرداری و فرم اعلام جرم از ناحیه شهرداری حتماً باید روی پرونده کارگاه‌های ضایعاتی متخلف باشد و پرونده‌ها به‌صورت موردی ارجاع شوند.
ضیاءالدینی یادآور شد: امور مربوط به پسماند‌ها بهتر است به شخص حقوقی واگذار شود نه حقیقی و اگر به شخص حقیقی داده می‌شود، حتماً سوابق وی از نیروی انتظامی استعلام شود و به هر کسی واگذار نشود.
وی با تأکید بر ضرورت پلمب کارگاه‌های بازیافتی غیرمجاز، خاطرنشان کرد: شهرداری باید اعلام جرم کند تا نیروی انتظامی بتواند جدی‌تر برخورد کند.
ضیاءالدینی افزود: انجمن حمایت از زندانیان، این توان را دارد که امور مربوط به پسماند را با همان کیفیتی که مدنظر شهرداری است، انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: طبق قانون، هیچ صنفی تحت هیچ شرایطی نباید مجوز بدهد و اگر کسی اقدام به صدور مجوز کند، غیرقانونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.