تاریخ انتشار : یکشنبه 27 شهریور 1401 - 5:17
کد خبر : 4189

همنوایی جاماندگان اربعین با دلسوختگان عاشورایی در کرمان

همنوایی جاماندگان اربعین با دلسوختگان عاشورایی در کرمان
- اهالی دیار کریمان در اربعین حسینی (ع) همنوا با دلسوختگان عاشورایی، به تاسی از صبر زینبی (س) و در غم جاماندن از کاروان پیاده اربعین به سوگ و ماتم چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله حسین (ع) و ۷۲ یار باوفایش نشستند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، استان کرمان در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادارش، امروز سراسر غرق ماتم و اندوه است.

آیین عزاداری، سوگواری و مدیحه‌سرایی اربعین شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) و یاران باوفایش امروز (شنبه) در مساجد، تکایا و حسینیه های سراسر استان کرمان با حضور گسترده مردم در حال برگزاری است.

در چهلمین روز از شهادت اباعبدالله الحسین (ع) مردم مومن و ولایتمدار استان کرمان در سوگ بزرگ‌مرد تاریخ شور و حماسه، نشستند که حیات اسلام مدیون خون پاک ایشان و اصحاب و یاران اوست.

همنوایی جاماندگان اربعین با دلسوختگان عاشورایی در کرمان

مردم سراسر استان کرمان پس از قرائت زیارت با فضیلت اربعین امام حسین (ع) و زیارت عاشورا در صبح امروز، در آیینی به عنوان جاماندگان حرم، مسیر امامزاده محمد این شهر را به سمت گلزار شهدای کرمان و در مسیر دیگری با عنوان “از حرم تا حرم” از حرم مطهر شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی تا حرم مطهر ابنا موسی بن جعفر (ع) جوپار را پیاده طی می کنند.

عزاداران حسینی (ع) در دیار کریمان با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها نسبت به مصیبت خاندان رسول خدا ابراز اندوه کرده آنچنانکه خیابان های کرمان از نخستین ساعات صبح روز اربعین، شاهد حضور پرشور دستجات و هیات های عزاداری است.

عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این دیار مانند سایر مسلمانان و شیعیان جهان در تمام روزهای سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و از آن جمله روز اربعین آن حضرت، در زیارت و اقامه ماتم و عزاداری کوتاهی نکرده و یاد و خاطره حماسه سازان کربلا را گرامی می دارند.

پخش نذری های مختلف توسط ارادتمندان امام حسین (ع) در بین عزداران از دیگر آیین های مرسوم این روز در کرمان است.

شهرستانهای استان کرمان نیز از این مهم مستثنی نیستند و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان با پوشیدن جامه های سیاه و ساماندهی هیات های عزاداری هر ساله به نمایش می گذارند.

گلزار شهدای کرمان که در روزهای عادی سال نیز مملو از جمعیت عاشق شهید و شهادت است، در روزی مانند اربعین خیل عظیمی از عاشقان سیدالشهدا را پذیرا است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.