تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 8:09
کد خبر : 8398

معاون وزیر آموزش و پرورش: شیوه سخنرانی دیگر در یادگیری جوابگو نیست

معاون وزیر آموزش و پرورش: شیوه سخنرانی دیگر در یادگیری جوابگو نیست
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت ایجاد تنوع در عرصه های یادگیری گفت: شیوه سخنرانی دیگر پاسخگو نیست و باید در این مقوله تغییر اعمال کنیم.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمدمهدی کاظمی روز سه شنبه در آیین آغاز به کار همایش ملی کیفیت بخشی به آموزش علوم پایه در کرمان افزود: در این عرصه باید موقعیت های متنوع یادگیری اثربخش را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه علوم پایه گفت: در دهه ۸۰ رهبر معظم انقلاب بر جنبش نرم افزاری تاکید کردند اما آن گونه که باید، خوب عمل نکردیم چرا که تحت تاثیر مدرک گرایی، رویکرد حافظه محوری و تحت تاثیر فضای کنکور بودیم و هستیم.

کاظمی بیان کرد: مصوبه اخیر انقلاب فرهنگی فرصتی را برای حذف کنکور یا کاهش ضریب کنکور در ورود به دانشگاه فراهم می کند؛ از دیگر سو اگر قرار است در زمینه علوم پایه پیشرفت کنیم راهی نداریم جز اینکه از مسیر آموزش و پرورش به این موضوع بپردازیم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: الفبای پیشرفت جامعه را باید به دانش آموزان یاد دهیم که با حافظه محوری در تناقض است؛ نسل جوان ما باید با علم و فناوری بیشتر آشنا شود و از دیگر چالش های این حوزه می توان به برنامه درسی توجه کرد که لزوما بحث محتوا نیست.

به گفته وی در ایان زمینه روش، ابزار و شیوه های ارزشیابی هم مهم است.

کاظمی با اشاره به اینکه در ۹ سال اخیر شاهد کم توجهی به علوم پایه بوده ایم گفت: دانش آموزان باید بیاموزند علاوه بر پیشرفت های علمی به پیشرفت های اجتماعی هم توجه کنند؛ باید جذابیت بیشتری برای دانش آموزان ایجاد کرد، تمرین و تکرار یک ضرورت است و موضوع یادگیری جمعی و گروهی می تواند موثر باشد.

به گزارش ایرنا محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در دهه گذشته غفلت کرده ایم و در فضای آلوده ای تبلیغات بیش از اندازه از کنکور داشته ایم که نسل نوجوان را در آموزش و پرورش به جای هدایت تحصیلی درست به سمت رشته های علوم تجربی و رشته های پزشکی دانشگاهی هدایت کردیم و این رویه باید برچیده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش: شیوه سخنرانی دیگر در یادگیری جوابگو نیست

آغاز ساخت ۲ مدرسه در کرمان

همچنین طی مراسمی امروز با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و دیگر مدیران استانی، کلنگ احداث ۲ مدرسه ١٢ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در شهر کرمان به زمین زده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در جریان کلنگ زنی این مدرسه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یکهزار کلاس درس در این استان ساخته و به بهره برداری رسیده است.

رضا رضایی با اشاره به وجود ۱۶۶ پروژه آموزشی نیمه تمام در استان کرمان از اختصاص هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل پروژه های آموزشی نیمه‌تمام در استان کرمان در سفر رییس جمهور خبر داد.

وی با بیان اینکه در دهه مبارک فجر ۴۰۸ کلاس درس در استان به بهره برداری رسید گفت: ۱۰ درصد پروژه های آموزشی افتتاح شده در سطح کشور متعلق به آموزش و پرورش استان کرمان بود.

مدرسه ١٢ کلاسه شهید حسن فدایی و نیز مدرسه دیگر به نام حضرت فاطمه در شهر کرمان احداث خواهند شد.

همایش ملی کیفیت بخشی به آموزش علوم پایه ویژه دبیران و اعضای دبیرخانه های کشوری دروس علوم پایه، سرگروه های استانی دروس علوم پایه، مولفان کتب درسی، مسئولان انجمن های علمی دروس علوم پایه و روسای ادارات آموزش متوسطه اول و دوم متوسطه نظری به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.