تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 8:08
کد خبر : 2692

مطالبه گری قضایی در حوزه حفظ حقوق بیت المال افزایش می یابد

مطالبه گری قضایی در حوزه حفظ حقوق بیت المال افزایش می یابد
مدیران سهل انگار در حفظ حقوق بیت المال باید پاسخگوی دستگاه قضایی باشند

به گزارش نسیم صبا:رییس کل دادگستری استان کرمان از افزایش مطالبه گری قضایی در راستای حفظ حقوق بیت المال خبر داد و گفت: مدیرانی که در سنوات گذشته در راستای حراست از حقوق بیت المال و اراضی دولتی اهمال و قصوری داشته اند، باید در دستگاه قضایی پاسخگو باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: معتقدیم که اگر مدیرانی که در حوزه حفظ حقوق بیت المال وظیفه و مسئولیت دارند، به مسئولیت های خود به درستی عمل کرده و نظارت های لازم را اعمال کنند، از بروز بخشی عظیمی از حاشیه نشینی و تصرف اراضی دولتی جلوگیری می گردد.

وی با اشاره به این مطلب که بخش عمده تصرف اراضی دولتی ناشی از سهل انگاری و ترک فعل مدیران است، اظهارداشت: تصرف اراضی دولتی که زمینه ساز مشکلات بعدی است، یک شبه رخ نمی دهد و مدیران وظیفه دارند با اعمال نظارت های مستمر هرگونه تصرف غیرقانونی اراضی را در مراحل اولیه شناسایی کرده و مورد برخورد قانونی قرار دهند تا از مشکلات بعدی نیز جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در مرحله اول باید مدیران را مکلف کنیم که در وظایف خود بازنگری داشته باشند و سازمان بازرسی نیز باید عملکرد مدیران را ارزیابی کرده و هرگونه ترک فعل مدیران که موجب شود، اراضی دولت مورد تصرف قرار گیرد، را مورد برخورد قانونی قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تاکید کرد: مدیرانی که سهل انگاری کرده اند باید پاسخگو باشند و باید مطالبه جدی از مسئولان متولی امر داشته باشیم تا این مسائل تکرار نشود.

وی با اشاره به تدوین طرح های ساماندهی حاشیه نشینی در برخی از نقاط استان، تصریح کرد: این طرح ها نیز باید در چارچوب قانون اجرایی گردد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: آلونک هایی که در بعضی نقاط از سوی برخی افراد به منظور سوء استفاده و ایجاد حق برای تصرف این اراضی در آینده ایجاد شده است نیز باید با تدابیر شورای تامین تخریب گردد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: دستگاه قضایی نیز احکام موردنیاز برای تخریب الونک های موجود را صادر نموده و در اختیار ضابطان قرار خواهد داد و درباره نحوه اجرای این احکام و تخریب آلونک ها بر اساس تدابیر شورای تامین شهرستان اقدام خواهد شد.

وی بر شناسایی لیدرهایی که اجازه اجرای احکام قانونی در قلع و قمع مستحدثات در اراضی تصرفی را نمی دهند نیز تاکید کرد و گفت: این افرد باید در قالب پرونده ای به دستگاه قضایی معرفی شوند تا برخورد قانونی لازم با آنها صورت گیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که همواره تاکید داریم که نباید به اراضی تصرف شده خدمات داده شود، گفت: اقدامات در حوزه مبارزه با زمین خواری و حاشیه نشینی نباید یکدیگر را خنثی کنند و دادستانی کرمان باید نظارت های لازم را انجام دهد تا اگر دستگاه های خدمات رسان بر خلاف برنامه های شورای حفظ حقوق بیت المال عمل کردند، برخورد لازم با آنها انجام شود .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.