تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 8:57
کد خبر : 2073

مسئول صنفی: ۳۵ شرکت آسانسور در کرمان فاقد پروانه است

مسئول صنفی: ۳۵ شرکت آسانسور در کرمان فاقد پروانه است
سرپرست اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته کرمان گفت: در حال حاضر ۳۵ شرکت صنعتی آسانسور در این استان بدون پروانه بهره‌برداری، طراحی و مونتاژ آسانسور هستند که اتحادیه مسئولیتی در قبال خسارات این شرکت ها ندارد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا و به نقل از از روابط عمومی اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته کرمان، حمید عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ شرکت صنعتی آسانسور در این استان فاقد پروانه بهره‌برداری، طراحی و مونتاژ آسانسور هستند، تصریح کرد: با ابراز تأسف این تعداد از شرکت ها در سایه به فعالیت خود ادامه می دهند، فارغ از اینکه مالیات، عوارض و یا هرگونه هزینه دیگری بپردازند و در مقابل کار خود به مشتری پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه همچنین ۳۱ شرکت زیر نظر اتحادیه استان کرمان تاکنون موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری، طراحی و مونتاژ آسانسور شده اند، افزود: بکارگیری یک مدیر فنی و ۲ تکنسین برای امتیازآور بودن شرکت متقاضی با سابقه سه سال بیمه زیر نظر شرکت های آسانسوری از جمله الزامات دریافت پروانه از سازمان صمت است و باید این پروانه هر سه سال یکبار تمدید شود.

وی با توجه به اینکه برخی شرکت ها علاوه بر کار در حیطه آسانسور در بخش تأسیسات، نصب آیفون، درب برقی، دوربین مداربسته و پکیج و … نیز فعالیت می کنند، عنوان کرد: صاحبان طرح‌های ساختمانی و عموم مردم باید از انعقاد قرارداد با شرکت‌های بدون پروانه طراحی، مونتاژ و نصب آسانسور خودداری کنند در غیر این صورت اتحادیه هیچ مسئولیتی در قبال هرگونه تخلف، اهمال کاری و عواقب مالی و جانی ناشی از استفاده از این آسانسورهای غیرایمن ندارد.

سرپرست اتحادیه آسانسور، پله برقی و خدمات وابسته استان کرمان با ابراز تأسف از اینکه خریداران به دلیل تفاوت قیمت ناچیز به شرکت های بدون مجوز مراجعه می کنند، ادامه داد: بیشتر حوادثی که در آسانسورهای نصب شده رخ می‌دهد به دلیل بی‌دقتی در طراحی، نصب قطعات غیرایمن و رعایت نکردن استانداردهای لازم است و توجه به همین امر مهم ترین دلیل برای همکاری با شرکت های مجاز محسوب می شود.

وی با تأکید بر اینکه تبلیغات شرکت های بدون مجوز قانونی، جرم محسوب می شود، ابراز داشت: ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا فرهنگ استفاده از آسانسورهای ایمن را در سطح جامعه نهادینه کنیم و در این راستا نیازمند همکاری مردم هستیم بر همین اساس می طلبد، آنها نیز قبل از هرگونه همکاری با شرکت های آسانسور در مورد داشتن مجوزشان از اتحادیه استعلام بگیرند.

عباسی، آسانسورها را یکی از پرکاربردترین تجهیزات در سازه‌های جدید دانست و افزود: با توجه به اینکه اکنون عصرِ ساختمان ها و آپارتمان های چندطبقه است و بالا رفتن از پله ها فرآیندی خسته کننده و کند است، استفاده از آسانسور تبدیل به یک الزام شده که صرفه‌جویی در زمان و انرژی را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه ایمنی آسانسور در انتخاب آن نقش بسیار حیاتی دارد، بیان داشت: سیستم ایمنی آسانسور باید هنگام نصب و ساخت آسانسور توسط مهندسان ناظر بررسی شود، زیرا یک آسانسور ناایمن ممکن است، موجب وقوع حوادث ناگوار در آینده و خسارت مالی و جانی به ساکنان ساختمان شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.