تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 8:18
کد خبر : 7395

مراسم تکریم و معارفه ی بخشدار مرکزی

مراسم تکریم و معارفه ی بخشدار مرکزی
فرماندار کرمان در مراسم تکریم و معارفه ی بخشدار مرکزی گفت: اهمیت این بخش به لحاظ وسعت و جمعیت آن بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش نسیم صبا:فرماندار کرمان در ادامه گفت:روستاهای بخش مرکزی چسبیده به شهرکرمان و پذیرای خیل عظیم مهاجر به مرکز استان می باشد.این روستاها به ناچار از تبعات مثبت و منفی شهر کرمان تاثیر گرفته و بعضا کاربرد و بافت روستایی را از دست داده اند..در بسیاری بخش ها از جمله خدمات آب برق گاز و ارتباطات از جایگاه خوبی برخوردار است.ضریب گازرسانی در شهرستان۸/۹۹است .
علیرغم وجود محدودیت ها و مشکلاتی از قبیل کمبود اعتبارات و نیرو اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته است.
ولی همه ما معتقدیم که شان مردم بسیار بالاتر از جایگاه فعلی آن می باشد.
بابایی ادامه داد:با وجود قرار گرفتن این بخش در مرکز استان متاسفانه در بسیاری موارد از جمله آسفالت راههای روستایی محروم واقع شده است
وی افزود:مشکلات حاشیه نشینی،تفکیک اراضی،تبدیل غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی به مسکونی از جمله چالشهای موجود در این بخش است .
فرماندار کرمان خطاب به مسئولین بخش مرکزی گفت:اولویت کار در بخش مرکزی و شهرستان باید بر مردم داری و کسب رضایت و جلب اعتماد مردم باشد.
تمام اقدامات در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری در این بخش باید شفاف سازی شده و در قالب قانون صورت پذیرد.
از مهمترین مسائل مغفول مانده در این بخش مانند سایر بخش های جامعه که ضرورت آن بیش از پیش احساس می شود،توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در کنار مسائل عمرانی است. لازم است دهیاران و شهرداران محترم در کنار امور زیرساختی و عمرانی این مسئله را مدنظر قرار دهند.
اشتغال نیز از مهمترین وجوه پیشرفت و توسعه جامعه می باشد.خوشبختانه با همت استاندار محترم و پروژه های سلول های خورشیدی ماهان با ظرفیت اشتغال۱۵۰۰نفر،مجتمع تولید لاستیک های فوق سنگین با اعتبار بالغ بر۸۰۰۰میلیارد تومان و طرح توسعه فولاد بوتیا و چند طرح اقتصاد مقاومتی دیگر،بزودی زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان شهرستان را فراهم می نمایند که تا حد امکان از نیروهای بومی استفاده خواهد شد.
وی ادامه دا:اگر مشکل اشتغال برطرف شود می توان به رفع سایر معضلات نیز امیدوار بود.البته این مهم تنها با فکر کردن و یافتن فرصت ها در هر نطقه با توجه به امکانات و استعداد آن و بدون توجه به مشکلات بیرونی و تحریم ها محقق می گردد.قطعا چاره ی مشکلات ما در خود جامعه و ظرفیت های منطقه است.
توجه به مسائل زیست محیطی و حفظ حریم رودخانه ها در شهرستان و همچنین لزوم تغییر الگوی کشت به سمت گیاهان کم آب بر از دیگر مواردی بود که مورد تاکید فرماندارکرمان واقع گردید.
علی بابایی در پایان ضمن تقدیر از زحمات محسن نوری بخشدار سابق مرکزی در زمینه خدمات رسانی به روستاها ،خدمات عمرانی و برگزاری ۲دوره انتخابات با مشارکت بالا ،برای حسین موسی پور بخشدار جدید آرزوی موفقیت نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.