تاریخ انتشار : یکشنبه 11 دی 1401 - 8:19
کد خبر : 7156

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان خبر داد: بیش از ۲ هزار مرکز اداری و دولتی در استان کرمان پایش شد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان خبر داد:  بیش از ۲ هزار مرکز اداری و دولتی در استان کرمان پایش شد
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: از ابتدای فصل سرما مصرف گاز 2500 مرکز اداری و دولتی در استان پایش شده است.

به گزارش نسیم صبا: منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از اجرای طرح پایش مصرف گاز در دستگاه‌های اجرایی و اماکن دولتی و عمومی استان کرمان با هدف مدیریت انرژی و رعایت الگوی مصرف خبر داد.
وی خواستار همکاری بخش صنعتی و مصرف بهینه گاز طبیعی در بخش های خانگی، تجاری و اداری شد و گفت: از ابتدای فصل سرما مصرف گاز ۲۵۰۰ مرکز اداری و دولتی در استان مرکزی پایش شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با اشاره به دستورالعمل‌های وزارت نفت در خصوص تأمین پایدار سوخت زمستانی افزود: دامنه این ابلاغیه شامل همه مجموعه‌های دولتی است و چنانچه هرکدام از آن‌ها ذیل موارد غیرضروری و پرمصرف قرار گیرند، مشمول قطع گاز خواهند شد.
فلاح با اشاره به این موضوع که عزم شرکت گاز استان کرمان برای رصد مصرف به ویژه در بخش ادارات و صنعت جدی است، بیان کرد: بازرسی های مستمر از صنایع استان و ساختمان های ادرای در دستور کار قرار دارد؛ بطوریکه تاکنون با ۱۶ مورد قطع گاز مراکز دولتی همراه بود.
وی گفت: رعایت دمای ۱۸درجه در فضای داخلی و سرپوشیده نقش موثری در مصرف هوشمند گاز دارد و این امر درفرآیند بازدیدها نیز مورد توجه و تاکید قرار می‌گیرد در صورت مشاهده عدم رعایت موارد مندرج در بخش‌نامه، اخطاریه برای اماکن تحت پوشش و دستور قطع گاز صادر خواهد شد.
فلاح از تمامی ادارات، سازمان‌ها و سایر مراکز دولتی و عمومی درخواست کرد تا وسایل گرمایشی را یک ساعت قبل از آغاز کار روشن کرده و یک ساعت قبل از پایان کار خاموش کنند و خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و انجام معاینه فنی، تعمیر و نوسازی تجهیزات و دیگر اقدامات لازم به منظور افزایش بازدهی وسایل گازسوز نقش ارزنده ای در مصرف انرژی دارد و درصورت عدم رعایت مصرف این شرکت اقدام به قطع جریان گاز آن مرکز می کند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در ادامه با تأکید بر اینکه اولویت شرکت گاز استان کرمان، گازرسانی به منازل و حفظ جریان پایدار گاز برای مشترکین خانگی است، گفت: با توجه به کاهش دما و مصرف بیش از اندازه گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری، ضروری است که در گازرسانی به بخش‌های مختلف، مدیریت مصرف انجام گیرد و در مسیر مدیریت مصرف گاز در دوره سرد سال، نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌‌های مسئول هستیم و امید می رود در پرتو مشارکت مشترکین و تلاش خدمتگزاران مردم در حوزه گازرسانی خللی در حفظ جریان پایدار گاز در کشور و گرم نگه داشتن منازل هم وطنان عزیز به وجود نیاید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.