تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1402 - 6:32
کد خبر : 10042

لزوم تلاش بیشتر برای کنترل تورم/ وحدت محور فعالیت ها باشد

لزوم تلاش بیشتر برای کنترل تورم/ وحدت محور فعالیت ها باشد
امام جمعه کرمان بر تلاش بیشتر برای بهبود وضعیت معیشت مردم و مقابله با گرانی و تورم تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان گفت: دولت باید در راستای وحدت و همدلی، توجه به معیشت قشر آسیب پذیر، مراقبت برای برخورد با تورم و گرانی و افزایش قدرت خرید مردم عمل و با وسواس برای تحقق این سیاست‌ها کار کند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان عنوان کرد: ۲ حادثه تاریخ ساز و سخت را کشور در خود دیده و پشت سر گذاشته‌ایم که یکی از آن‌ها تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشور و روز خروج آمریکا از برجام است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: آمریکایی‌ها در تاریخ نشان دادند که بدعهد، کینه ورز و باج خواه هستند و با این سیاست خود با دیگر ملت‌ها و کشورها برخورد می‌کنند.

وی بیان کرد: تهاجم و تجاوز در کارنامه ننگین آمریکا ثبت شده و در مقابل آن جمهوری اسلامی با عزت، حکمت و مصلحت از بدو تأسیس تاکنون، تحت فرماندهی ولایت فقیه سیاست‌های خود را پیش برده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: این دو نگاه متفاوت حتماً به درگیری و تخاصم می‌انجامد لذا یکی باید از نگاه خود عدول کند. جمهوری اسلامی مبتنی بر کتاب و سنت است و یک گام هم از آرمان‌های خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی تصریح کرد: دو قطب متضاد و مقابل وجود دارد و شما مردم در کشوری قرار دارید که افتخار می‌کنید پرچم عزت، حکمت و مصلحت را بلند کردید و به دنیا هم می‌گوئید که در این سه اصل در سیاست داخلی و خارجی خود حرکت کنند.

وی گفت: برداشتن این پرچم و حمل آن هزینه دارد و ملت‌های تاریخ ساز نیز این سختی‌ها را تحمل و پیشرفت کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: باید ضمن عملیاتی کردن سیاست اصلی نظام و فرامین امامین انقلاب، نگاهی به داخل کشور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در انقلاب سال ۵۷، مردم و رزمندگان ما، طرفداران حجاب، عفاف و اخلاق در کشور تصمیم گرفتند که با قدرت و قاطعیت این پرچم را به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت، ولی عصر (عج) بسپارند.

امام جمعه کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت شهادت حضرت حمزه سیدالشهدای صدر اسلام در دفاع از پیامبر مکرم اسلام و ارتحال عبدالعظیم حسنی گفت: فعالیت‌های این افراد قبال تحسین است.

وی با بیان اینکه شهادت روحانی خدوم آیت الله سلیمانی در روزهای اخیر و بزرگداشت ۲ عالم بزرگوار فقیه را داشتیم خاطرنشان کرد: روز جهانی هلال احمر بر عزیزانی که در بحران کنار مردم هستند و در خط مقدم کمک به مردم در صحنه‌های خطر حضور دارند و تا پایان عوارض ناشی از حوادث، در کنار مردم هستند، مبارک باد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: هفته تکریم ۲ جریان پویا و ارزشمند کشور از جمله کار و کارگر را داریم که آبادانی و پیشرفت کشور مدیون تلاش‌های این عزیزان است و کارگر در نگاه دینی مورد تکریم و احترام هستند لذا باید به این قشر احترام بگذاریم.

وی با اشاره به هفته معلم نیز افزود: کانون و مرکز ساخت و تربیت انسان وزارت آموزش و پرورش است و معلم نقش انسان سازی دارد و معلم‌های خدوم و مجاهد در تمام کشور تلاش می‌کنند تا بازار تعلیم و تربیت را گرم نگهدارند و برخی از این معلمان در شرایط بسیار سخت به تعلیم و تربیت می‌پردازند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: از شمال تا جنوب، از غرب تا شرق استان کرمان تحت پوشش معلمان است، کوهستان‌های بین شرق و جنوب کرمان، مناطق محرومین و غیر برخورداری در جای جای استان دیده می‌شود، اما معلم مجاهد در آنجا حضور پررنگی دارد که باید تکریم این قشر را جدی بگیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.