تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 22:17
کد خبر : 2058

قیمت نفت خام دو دلار کاهش یافت/ برنت ۱۱۹.۹۵ سنت

قیمت نفت خام دو دلار کاهش یافت/ برنت ۱۱۹.۹۵ سنت
قیمت نفت خام برنت با ۲.۰۶ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش به ۱۱۹.۹۵ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۱۸.۵۴ دلار در هر بشکه ثبت شد.

قیمت نفت امروز دوشنبه بیش از ۲ دلار کاهش یافت این کاهش قیمت به دلیل افزایش آلودگی به ویروس کرونا در پکن، پایتخت چین و کاهش امیدها برای افزایش سریع تقاضای سوخت در چین بود.

به گزارش رویترز، قیمت نفت خام برنت با ۲.۰۶ دلار یا ۱.۷ درصد کاهش به ۱۱۹.۹۵ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۱۸.۵۴ دلار در هر بشکه ثبت شد که ۲.۱۳ دلار یا ۱.۸ درصد کاهش داشت.

قیمت‌ها پس از هشدار مقامات چینی در روز یکشنبه در مورد شیوع “وحشیانه” “کووید -۱۹” در پایتخت و اعلام برنامه‌هایی برای انجام آزمایش‌های گسترده در پکن تا روز چهارشنبه کاهش یافت. ترس از افزایش نرخ بهره پس از افزایش شدید آمار تورم ایالات متحده در روز جمعه نیز بر بازارهای مالی جهانی فشار وارد کرد.

استفان اینس از مدیریت دارایی SBI در یادداشتی نوشت: ثابت شده است که ترس از تقویت دلار و رکود تورمی روند صعودی بازار را محدود می‌کند.

وی افزود: «چین هنوز نشان دهنده خطر قابل توجهی در کوتاه مدت برای رکود بازار است، اما اکثر آنها عادی سازی مجدد تدریجی تقاضای چین را به عنوان یک مثبت قوی برای نفت علیرغم هیاهوی احتمالی در مورد احتمال تعطیلی در هفته‌های آینده می‌دانند، زیرا تقاضای فعلی به خوبی منعکس نمی‌شود.

هر دو شاخص جهانی نفت در هفته گذشته بیش از ۱ درصد افزایش یافتند، پس از آن که داده‌ها نشان داد تقاضای قوی برای نفت در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، علیرغم ترس از تورم و امید به افزایش مصرف در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، افزایش یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.