تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 5:42
کد خبر : 5888

قوه قضاییه از لایحه دولت برای تاسیس استان در جنوب کرمان حمایت می کند

قوه قضاییه از لایحه دولت برای تاسیس استان در  جنوب کرمان حمایت می کند
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: قوه قضاییه از لایحه دولت برای تاسیس استان در جنوب کرمان حمایت کرده و در صدد احداث زیرساخت های این موضوع است. حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای اداری شهرستان جیرفت افزود: جنوب استان کرمان ظرفیت های بسیار خوبی دارد و مدیران وظیفه دارند این ظرفیت ها را احصا کرده و در راستای بالفعل سازی آنها اقدام کند تا ثمره آن رضایت مندی مردم باشد

به گزارش نسیم صبا:وی ادامه داد: علی رغم ظرفیت های موجود در جنوب استان همچنان محرومیت هایی وجود دارد و هنر مسئولان این است که این ظرفیت ها را به کار گیرند تا محرومیت ها از بین برود.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: ظرفیت های موجود در جنوب استان کرمان موجب شد در مطالعات دولت به ویژه در دولت سیزدهم، طرح تاسیس استان در جنوب استان کرمان نیز مطرح شود و کارهای آن نیز پیش رفته است و در آینده نزدیک با ارتقای استان به عنوان یک استان می تواند بسیاری از مشکلات جنوب استان را برطرف کند.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی عنوان کرد: اعتقاد دارم تاسیس استان در جنوب استان مفید بوده و موجب رفع محرومیت در این منطقه خواهد شد و این کار به نفع مردم این منطقه است.
وی در صورت تصویب تاسیس استان در جنوب کرمان، دادگستری این منطقه به دادگستری کل تغییر خواهد کرد، گفت: در استان کرمان برای تامین نیروی انسانی این استان برنامه هایی را در دستور کار داریم و باید پیش بینی های لازم برای احداث دادگستری و سازمان های تابعه نیز پیگیری شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران واقعیت هایی را داریم و باید خود را به آنها مقید بدانیم و وظایف خود نسبت به مردم و کشور را با جدیت پیگیری کنیم، گفت: این نظام به عنوان یک نظام مردمسالار دینی است که دو بعد مردمی بودن و دینی بودن آن باید همواره مورد توجه مدیران و همه ارکان نظام باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر پرهیز از هرگونه ترک فعل و لزوم پیش بینی و پشگیری از ترک فعل ها نیز تاکید کرد و ادامه داد: همه ما در هر مسئولیتی باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم به کار گیریم زیرا در صورت عدم اجرای مسئولیت های خود، این موارد توسط نهادهای نظارتی بررسی می گردد و در این رابطه انتظار می شود این نظارت ها توسعه یابد.
وی گفت: امروز در شرایط فعلی کشور نیازمند یک تلاش جهادگونه هستیم زیرا وضعیت کشور ما یک وضعیت عادی نیست و ما درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی با دنیا هستیم.
رییس کل دادگستری استان کرمان افزود: یک مدیر موفق، مدیری است که شرایط را به درستی درک کرده و برمبنای یک تحلیل درست برنامه ریزی و اقدام نماید.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که کوتاهی ها و قصور مدیران موجب سوء استفاده دشمنان می گردد، تاکید کرد: نباید اجازه داد که بهانه ای به دست دشمنان بیفتد که از آن علیه نظام و دستاوردهای نظام استفاده کنند.
وی گفت: در دستگاه قضایی با هر گونه قصور در اجرای وظایف کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی با جدیت برخورد خواهیم کرد و تاکنون نیز برخوردهای لازم نیز انجام شده است.
رییس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در این شرایط کشور باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم که رضایت مندی مردم حاصل شود و بخشی از این تلاش ها نیز در حوزه قضایی است که تلاش می کنیم در این حوزه به مسئولیت ها و وظایف خود عمل نماییم.
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارداشت: در هفت ماهه سال جاری قریب ۱۵ هزار پرونده در دادسرا و دادگستری جیرفت وارد شده و مورد رسیدگی قرار گرفته که از این تعداد حدود ۹۰ پرونده هنوز در جریان رسیدگی قرار دارد.
وی بر توسعه صلح و سازش در پرونده ها نیز تاکید کرد و گفت: انتظار می رود مسئولان، ائمه جمعه و روحانیون در اجرای سیاست های قوه قضاییه همکاران ما رادر دادگستری شهرستان کمک بیشتری کنند تا این سیاست ها بیش از گذشته عملیاتی و اجرایی شود.
رییس کل دادگستری استان کرمان از همراهی مردم و خیران جیرفت در برگزاری جشن های گلریزان تقدیر کرد و گفت: این شهرستان عملکرد بسیار خوبی طی سال گذشته در جمع آوری کمک های خیران و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.