تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 شهریور 1401 - 8:36
کد خبر : 3613

قالیباف: مردم به دولت سیزدهم امیدوار هستند

قالیباف: مردم به دولت سیزدهم امیدوار هستند
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز سال اول خدمت دولت سیزدهم است و مردم به این دولت و قوه مقننه امیدوار هستند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا :محمدباقر قالیباف در جریان دومین نظارت ستادی خود در نشست شورای برنامه‌ریزی استان لرستان افزود: این دولت و مجلس محکوم به موفقیت هستند و این توقع به حق مردم است.

وی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: بدون شک این شهیدان از مصادیق مسئولانی بودند که تقوا پیشه می‌کردند، اخلاص داشتند و بر اساس سنت الهی حرکت کرده و دغدغه مند مردم بودند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ روز قبل این سفر به نمایندگان استان لرستان اعلام شد ادامه داد: لرستان از معدود استان‌هایی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد اما آنگونه که باید در مسیر بعد از دوران جنگ که فرصت خوبی برای انجام کارها بوده، رشد نکرده است.

وی با بیان اینکه لرستان از جهت سوابق گذشته و تمدن عظیم و قوی، قابلیت های زیادی دارد، تصریح کرد: در سال ۹۰ مطالعه پنج تا ۶ ماهه‌ای از لرستان به مناسبت کارهایی که در حال انجام بود داشتم و دقیق به این استان پرداختم که معتقد بودم باید با دقت بیشتری به این استان توجه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: با همت نمایندگان لرستان و سیاست‌های مجلس یازدهم برای توجه به مناطق محروم، بودجه سال ۱۴۰۱ استان باوجود تمامی مشکلات در مقایسه با سال گذشته آن تفاوت پیدا کرده که نشان دهنده توجه به این منطقه است اما بنظر می‌رسد باید کار متفاوت تری از گذشته انجام دهیم و امیدواریم این سفر موجب رخ دادن این اتفاق خوب در برنامه هفتم توسعه شود.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی نکات ارائه شده در این نشست تازگی داشت و مورد توجه قرار خواهد گرفت تصریح کرد: در خصوص اولویت‌های بعد از سفر و اقداماتی که باید انجام شود با توجه به جمع بندی روسای کمیسیون‌ها اقدام می شود.

وی تاکید کرد: به طور معمولا در استان‌ها تاکید می‌کنم دستگاه‌های نظارتی باید شجاعت را به مدیران امین و قوی بازگردانند چراکه این خیلی مهم است و اگر به فرصت به افرادی غیر از آنها داده شود، مشکل ایجاد می‌کنند و باید برای آنها طور دیگری چاره اندیشی کرد.

وی اظهار داشت: باید به مدیران قوی و امین شجاعت داد تا بتواند کارها را پیش ببرد و مسئولیت پذیر باشد چراکه امروز در بروکراسی بسیار پیچیده و بی‌ربطی گرفتار هستیم که برای عبور از آن باید شجاعت داشته باشیم در غیر اینصورت وارد مسیرهایی می‌شویم که کمتر کسانی حاضر می شوند که هزینه ها را بدهند و شجاعت داشته باشند.

رییس قوه مقننه گفت: اگر کسی قوی، امین، با اخلاص و با شجاعت کار کند و به دِین خود نسبت به مردم، انقلاب و نظام عمل کند بدون شک خداوند از او حمایت، آبروی او را حفظ و قدرت او را تقویت می‌نماید که این سنت الهی است و در آن تردید نکنید.

قالیباف عنوان کرد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید در این راه تلاش کنند تا در حین نظارت، حمایت و گره‌گشایی، شجاعت را نیز به مدیران بدهند البته خود مدیر باید شجاع باشد اما دستگاه های نظارتی نباید شجاعت و انگیزه مدیر را از بین ببرند.

قالیباف روز گذشته در سفری دو روزه به منظور نظارت ستادی ، بازدید از شهرستان ها و برخی طرح های مهم وارد لرستان شد و عصر امروز شورای اداری با حضور وی برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.