تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 22:40
کد خبر : 1678

ظرفیت‌های اجتماعی برای کاهش پرونده‌های قضائی استفاده شود

ظرفیت‌های اجتماعی برای کاهش پرونده‌های قضائی استفاده شود

به گزارش نسیم صبا ، یدالله موحد در دیدار با رئیس و کارکنان محاکم خانواده مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه همه باید برای تحقق کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تلاش کنند، افزود: فرایندهای دادرسی را باید در حد توان کاهش داد و رسیدگی‌های قضائی به شکلی انجام شود که از طرح دعاوی بعدی

به گزارش نسیم صبا ، یدالله موحد در دیدار با رئیس و کارکنان محاکم خانواده مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه همه باید برای تحقق کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تلاش کنند، افزود: فرایندهای دادرسی را باید در حد توان کاهش داد و رسیدگی‌های قضائی به شکلی انجام شود که از طرح دعاوی بعدی نیز جلوگیری شود.

وی در ادامه از خدمات و تلاش‌های انجام شده در محاکم خانواده کرمان تقدیر کرد و گفت: عملکرد محاکم خانواده خوب ارزیابی می‌شود و گلایه مندی بسیار کم در این حوزه نشان می‌دهد که همکاران با صبوری، متانت و عزت نفس در حال خدمت هستند و انشاالله امسال نسبت به سال گذشته عملکرد بهتری نیز داشته باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که پیشنهاد تأمین ساختمان مناسب برای محاکم خانواده کرمان به مرکز اعلام شده است، اظهارداشت: دادگستری کل استان کرمان در حال حاضر ۲۷ پروژه در دست احداث دارد که باید با سرعت تکمیل شوند.

موحد ضمن بیان این مطلب که ساختمان مرکزی دادگستری استان کرمان طراحی شده است، ادامه داد: احداث این ساختمان که از ضرورت‌های دستگاه قضائی استان به شمار می‌رود، نیازمند توجه ویژه و پشتیبانی معاونت مالی قوه قضائیه است.

وی با بیان اینکه در حوزه تأمین منابع انسانی شعب دادگاه خانواده نیز پیگیری‌هایی انجام شده است، تصریح کرد: شعبه هشتم دادگاه خانواده کرمان به زودی راه اندازی خواهد شد.

رئیس مجتمع دادگاه خانواده کرمان نیز در این نشست بر حل مشکل فضای فیزیکی این محاکم تاکید کرد و گفت: افزایش کادر قضائی در شعب خانواده نیز مورد تاکید است.

حجت الاسلام محمد شفیعی بر پیگیری تأمین دادرس برای محاکم خانواده نیز تاکید کرد و ادامه داد: طی سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۹۶ فقره پرونده ورودی به محاکم خانواده داشته‌ایم که متوسط ورودی به هر شعبه ۱۵۸ پرونده بوده و در مجموع ۱۲ هزار و ۷۶۳ فقره پرونده مختومه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.