تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 8:33
کد خبر : 8423

طرح تبدیل وضعیت کارکنان هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود

طرح تبدیل وضعیت کارکنان هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده طرح تبدیل کارکنان دولت و ساماندهی استخدام آنها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، علی نیکزاد شامگاه سه شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: به رغم آنکه مجلس این روزها درگیر بررسی لایحه بودجه سال آینده است ولی از فرصت به وجود آمده در هفته آینده استفاده خواهیم کرد تا طرح تبدیل وضعیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته بیشترین طرح مسائل از نمایندگان در حوزه فضای مجازی و بحث شفافیت بود اما در هفته‌های اخیر بیشترین درخواست‌ها از نمایندگان در حوزه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی – قراردادی و سایر نیروهاست که امیدواریم شاهد تعیین تکلیف این طرح در مجلس باشیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مخالفت دولت را با این طرح یادآور شد و بیان کرد: دولت به دلیل بار مالی با این طرح مخالف است ولی پیشنهاد دادیم که دولت در قالب لایحه این موضوع را مطرح کرده و شورای نگهبان در تأمین منابع به نقطه اقناعی برسد.

نیکزاد گفت: تجهیز دفاتر شوراهای شهرستان و استان را با همکاری مسئولان استانی پیگیری خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر این اتفاق رخ دهد.

وی در مورد تصویب قانون یکپارچه سازی خدمات شهری با محوریت شهرداری افزود: در این زمینه انتظار می‌رود پیشنهادات به صورت پخته و کارشناسی ارائه شود تا در حوزه آب، برق، گاز، راهنمایی و رانندگی و … خدمات مؤثر از سوی شهرداری‌ها ارائه شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تصمیمات شورای توسعه و برنامه ریزی بیشتر رویه معمول دارد در حالی که بودجه و منابع محدود استانی از قبل توزیع شده است و ضرورتی ندارد که اعضای شورای استان زینت المجالس این نشست‌ها باشند.

نیکزاد مشکلات روستاها را در دو حوزه اقتصادی و زیربنایی یادآور شد و بیان کرد: در بحث اقتصادی باید به نحوی عمل کنیم تا ماندگاری روستاییان را در این مناطق با درآمد مناسب شاهد باشیم.

وی افزود: همچنان روستاها با پنج مشکل اساسی روبرو هستند که آب، برق، گاز، راه و حوزه ارتباطات در کنار خدماتی که بنیاد مسکن ارائه می‌کند باید در اولویت توجه قرار گیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در حوزه آب ۴۰۰ میلیارد تومان، راهداری ۲۴۰ میلیارد تومان و بنیاد مسکن نیز اعتبارات خوبی به استان جذب شده و در حوزه ارتباطات نیز قرار است روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این خدمات بهره کند شوند.

محوریت منطقه آزاد بیله سوار

نیکزاد در مورد لایحه منطقه آزاد گفت: با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام تائید مصوبه را برای اجرای این لایحه از یک نقطه مرزی استان دریافت کردیم و تاکید داریم بیله سوار به عنوان کانون اصلی منطقه آزاد در این حوزه پیش‌قدم شود.

وی ادامه داد: متأسفانه عده‌ای در استان و منطقه مغان با فرافکنی سعی می‌کنند نمایندگان را مقصر تأخیر و تعلل اجرای این لایحه خطاب کنند در حالی که ما به صراحت اعلام کردیم از نقطه مرزی بیله سوار این محدوده شروع شود تا به سایر مناطق نیز تسری یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۹۵ درصد منابع درآمدی دولت صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود و پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده تمام درآمد کشور صرف منابع هزینه‌ای و پرداختی کارکنان شود.

نیکزاد تعریض راه ارتباطی اردبیل – سرچم را از اولویت‌ها دانست و تصریح کرد: پیشنهاد کردم که در محدوده ۴۰ کیلومتر تونل‌ها مسیر اردبیل – سرچم از محدوده بالاتر اجرایی شود ولی ما تاکید داریم تا این مسیر در همین محور اصلی به صورت چهارخطه اجرایی و عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: در بحث تخصیص مالیات بر ارزش افزوده مقرر شده ۵۵ درصد منابع درآمدی به شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر، ۲۳ درصد به کلانشهرها و مابقی نیز به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اختصاص یابد.

۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات پنبه کاران پرداخت می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات پنبه کاران تا آخر هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است با سفر مسئولان شرکت فرودگاه‌های کشور موانع پرواز فرودگاه پارس آباد برطرف شده و افزایش پروازهای فرودگاه اردبیل را نیز شاهد باشیم.

نیکزاد از سفر قریب الوقوع وزیر نیرو به استان اردبیل خبر داد و گفت: برای مرکز استان ۵۰ میلیون مترمکعب مجوز تخصیص آب از سد شهریار را گرفتیم که انتظار می‌رود مراحل انتقال آب از این حوزه فراهم آید.

وی با رد شایعات و حواشی مربوط به دخالت خود در انتصابات اردبیل تصریح کرد: به صراحت و با شفافیت اعلام می‌کنیم هیچ دخالتی در انتصاب فرمانداران نداشتم و تمام عزل و نصب‌ها با نظر استاندار اردبیل و حکم وزیر اتفاق افتاده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای مدعی هستند که انتصاب فرماندار سرعین و اردبیل با دخالت بنده بوده و یا برخی از مدیران که چندان توانمندی در عرصه مدیریت ندارند با وساطت ما پای به میدان مسئولیت گذاشته‌اند در حالی که چنین موضوعی از پایه و اساس کذب محض است.

نیکزاد به مشکل کمبود و نابسامانی نان اشاره کرد و گفت: هیچ کمبودی در تأمین آرد نانوایی‌ها وجود ندارد و مشکل را باید فرمانداران و مدیران مورد رصد قرار داده و نسبت به حل و فصل آن گام بردارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.