تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 8:11
کد خبر : 10136

صنایع بزرگ فرصت توسعه صنایع کوچک استان و رفاه مردم

صنایع بزرگ فرصت توسعه صنایع کوچک استان و رفاه مردم
دومین همایش ارتباط صنایع بزرگ وکوچک استان درمحل تالار فرهنگ وهنر باحضور استاندار مدیران دستگاه های اقتصادی ومدیران واحدهای بزرگ معدنی وصنعتی وصنایع کوچک کرمان برگزار شد

به گزارش نسیم صبا:مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در این همایش گفت: ۲ هزار و ۸۷ واحد صنعتی در استان داریم که ۶ درصد از این آمار را صنایع مادر و مابقی صنایع کوچک و متوسط می سازند و تامین نیاز واحدهای مادر و ارتباطات بین صنایع را دارند. که به عنوان راهبردهای برنامه هفتم در استان در این همایش پیگیری می کنیم.
مهندس حسینی‌نژاد افزود: در استان کرمان زنجیره تولید فولادتکمیل و در سال‌های آینده، کرمان به استانی صنعتی تبدیل می‌شود زیرا پروژه‌هایی تعریف شده است که در افق ۱۴۰۴ بالای ۵۰ درصد کنستانتره کشور، ۳۲ میلیون تن است. گندله کشور و ۱۷ میلیون تن اسفنجی در استان تولید می شود و عمده آنها بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند.
وی ادامه داد: تولید ۱۱ میلیون تن از ۵۵ میلیون تن شمش فولادی کشور در استان کرمان برنامه ریزی شده و در مجموع استان کرمان ۳۰ درصد از فعالیت های فولادی کشور را تولید می کند که این استان محقق می کند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان توضیح داد: صنایع و معادن بزرگ به عنوان موتور محرکه تولید در استان کرمان می‌توانند فرصتی برای توسعه صنایع کوچک و متوسط باشند
وی افزود: براساس راهبردهای برنامه هفتم توسعه، نیاز صنایع بزرگ را باید از داخل استان تامین کنیم و در این زمینه کارخانه‌های صنایع تبدیلی، وابسته و خدمات را در استان پیش مبریم که باید از این کار نهایت استفاده را برای رشد و توسعه صنایع کوچک ببریم.
مهندس حسینی نژاد بیان کرد: سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی و بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان مالیات از صنایع استان کرمان وصول و به حساب خزانه واریز شده و شرکت های بزرگ سودهای بالغ بر صد هزار میلیارد تومان از منابع استان را می گیرند که اگر ما. به منابعی که از استان وصول و به خزانه واریز می کنیم، توجهی نکنیم، توسعه پایدار در استان پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی به صورت ویژه چند بند قانونی برگشت حقوق دولتی به استان کرمان را دنبال می کنند تا بازی برد برای توسعه پایدار استان صورت بگیرد و در عین حال باید هدف گذاری و شکل گیری واحدهای کوچک و بزرگ را دنبال کنیم.
مدیران واحدهای صنعتی و معدنی استان کرمان نیز در این آیین روش های همکاری و مسایل و مشکلات این واحدها را مورد بررسی قرار دادند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.