تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 17:51
کد خبر : 1055

سود سهام عدالت بموقع واریز می‌شود/ برخورد با سهام سرخابی‌ها طبق مقررات

سود سهام عدالت بموقع واریز می‌شود/ برخورد با سهام سرخابی‌ها طبق مقررات
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام اینکه سود سهام عدالت سر موعد مقرر به حساب سهامداران واریز خواهد شد، گفت: بیش از ۹۵ درصد سود سهام عدالت از شرکت‌ها دریافت شده و شرکت‌هایی که این سود را پرداخت نکردند به مراجع قانونی معرفی و از این طریق آن را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، «مجید عشقی» امروز در حاشیه رونمایی از تابلو معاملات قراردادهای آتی نفتا و متانول در بورس انرژی ایران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: معاملات آتی کالاها در بورس‌های کالایی باعث می‌شود تا ضمن پیش‌بینی نوسان قیمت کالاها، کسانی که در این بازار به عنوان مصرف کننده، فروشنده یا سرمایه گذار فعالیت می‌کنند، بتوانند زمینه ریسک‌های ناشی از نوسانات قیمت را کنترل کنند.

وی اظهار داشت: آغاز معاملات آتی بر روی حامل‌های انرژی جزو اتفاق مثبت است و به دنبال این هستیم تا بتوانیم آن را برای محصولات اصلی انرژی که در کشور مصرف یا صادر می‌شوند، استفاده کنیم اما زمان اجرایی شدن آن قابل پیش‌بینی نیست.

عشقی ادامه داد: میزان استقبال بازیگران بازار برای استفاده از این ابزارها در کالاهای جدید و اصلی مهم است که البته این موضوع هم بستگی به میزان استفاده ذی النفعان از این ابزار دارد.

پرداخت سود سهام عدالت سر موعد مقرر

رییس سازمان بورس درباره زمان پرداخت سود سهام عدالت، گفت: اکنون بیش از ۹۵ درصد از سود سهام از شرکت‌ها دریافت شده و سود سهام عدالت سر موعد مقرر به سهامداران پرداخت می‌شود.

وی گفت: چند شرکت داریم که به دلیل عدم وجوه نقدینگی یا افزایش سرمایه‌ای که داشتند، سود را پرداخت نکردند که این عدد در حد سه تا ۴ درصد از کل سود سهام عدالت است.

عشقی با بیان اینکه به دلیل منافعی که برای سهامداران سهام عدالت قائل هستیم، افزایش سرمایه‌ها را برای مشمولان نیز اعمال می‌کنیم، اظهار داشت: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را پرداخت نکردند، از مراجع قانونی پیگیری می‌کنیم، اما عدد قابل توجهی نیست و منعی برای پرداخت سود سهام عدالت وجود ندارد.

وی همچنین در مورد برگزاری انتخابات هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، گفت: این موضوع در کارگروهی زیرمجموعه شورای عالی بورس در حال بررسی است، اما هنوز تصمیم گیری نهایی انجام نشده است.

برخورد با سهام سرخابی‌ها طبق مقررات

عشقی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت عدم استقبال از پذیره نویسی سرخابی‌ها، سازمان بورس چه برنامه‌ای را برای سهام این دو باشگاه در دستور کار قرار می‌دهد، اظهار داشت: با سهام باشگاه استقلال و پرسپولیس طبق مقررارت عمل می‌کنیم.

رییس سازمان بورس اظهار داشت: سهام این ۲ باشگاه نیز مانند دیگر عرضه‌ها دارای متعهد پذیره نویسی است که موظف هستند تا طبق مقررارت به این مسایل ورود کنند.

افزایش تدریجی دامنه نوسان

عشقی به آخرین اقدامات انجام شده برای تغییر دامنه نوسان اشاره کرد و گفت: قرار بر این است تا دامنه نوسان به صورت تدریجی افزایش پیدا کند، اما این اقدام در بازاری متعال اجرا خواهد شد و زمان دقیق آن را هیئت مدیره سازمان مشخص می کند.

برنام‌ای برای کاهش کارمزد کارگزاری‌ها در دستور کار نیست

رییس سازمان بورس به برنامه‌های سازمان بورس برای کاهش کارمزد کارگزاری‌ها اشاره کرد و افزود: اکنون برنامه ای در دستور کار نیست، سال گذشته مبلغ کارمزد کارگزاری ها کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: بخشی از کارمزدها نیز به صورت روزانه وارد صنعت توسعه بازار می‌شود و اکنون دیگر بحثی مطرح نیست

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.