تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 7:44
کد خبر : 7192

سند گردشگری مقاومت به زودی تدوین می‌شود

سند گردشگری مقاومت به زودی تدوین می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تدوین سند گردشگری مقاومت در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، فریدون فعالی گفت: گردشگران خارجی و داخلی اکنون در سفر به استان کرمان، اولین مقصدشان را گلزار شهدا انتخاب می‌کنند و به همین علت تدوین سند مقاومت استان کرمان طی این سه سال پیگیری شده و اکنون در مراحل نهایی است.

فعالی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در سفر مرداد به کرمان برای پیگیری این موضوع گفت: وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی امر در حال آماده سازی این سند است و به زودی رونمایی می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان همچنین ثبت یک روز به عنوان روز کرمان رد تقویم رسمی را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در زمینه معرفی پایتخت مقاومت برشمرد و گفت: سیزدهم دی به نام کرمان در تقویم ملی ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان افزود: در سند گردشگری مقاومت مسیرهای زیارتی مختلفی برای زائران سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تعریف خواهد شد ویکی از این مسیرها زادگاه سردار دل‌ها در روستای قنات ملک شهرستان رابر است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کرمان هم از چاپ ۳۵۰ کتاب معرفی سرداران دفاع مقدس در کرمان خبر داد و گفت: در راستای معرفی سرداران مقاومت به ویژه سردار سلیمانی ۷ کتاب طی سه سال بعد از شهادت به چاپ رسیده که در سه حوزه کودک و نوجوانان، شعر، خاطره و زندگی نامه هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.