تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 اسفند 1400 - 6:39
کد خبر : 1167

سال جدید آغاز کارهای بزرگ برای حوزه مشترک تمدنی ما است

سال جدید آغاز کارهای بزرگ برای حوزه مشترک تمدنی ما است
سخگوی وزارت امور خارجه گفت: معتقد هستیم سال جدید آغاز کارهای بزرگ برای حوزه مشترک تمدنی ما است و به معنای دقیق‌تر سیاست همسایگی ما در این حوزه تجلی پیدا خواهد کرد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه عصر روز (چهارشنبه) در مراسم نوروز دیپلماتیک ۱۴۰۱ در جمع سفرای خارجی مقیم تهران و سایر میهمانان شرکت کننده در این برنامه، گفت: در همین ابتدا رسیدن بهار و نو شدن عالم را تبریک عرض می‌کنم و به نیابت از وزارت امور خارجه و وزیر امور خارجه جناب آقای امیر عبداللهیان و همسر محترمشان خدمت شما همه عزیزان خیر مقدم عرض می‌کنم.

وی افزود: خیلی خرسندم که در طلیعه قرن جدید شمسی میزبان شما مقامات عالی‌رتبه و خانواده‌های محترم هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: نوروز آئین کهن و ماندگار است. از جیحون تا فرات، از غرب چین تا آناتولی، از هند و افغانستان در شرق تا بین النهرین در غرب و از سین‌کیانگ تا دامنه‌های شمالی قفقاز بزرگ در شمال و آسیای صغیر به این حکایت نیاکان دل بستند.

خطیب‌زاده گفت: جشن نوروز هزاران سال است که در فلات ایران و در میان اقوام ملت‌های حوزه تمدن مشترک جشن گرفته می‌شود و نیاکان ما چه خوش سلیقه بودند که در تعادل بهاری سال را، نو می‌کردند.

وی تاکید کرد: سده جدید شمسی با شروع کار دولت جدید و سیاست‌های خارجی جدید همزمان شده است که برای ما معنا و خجستگی مضاعفی دارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: معتقد هستیم نوروز و سال جدید آغاز کارهای بزرگ برای حوزه مشترک تمدنی ما است و به معنای دقیق‌تر سیاست همسایگی ما در این حوزه تجلی پیدا خواهد کرد.

خطیب‌زاده افزود: این فستیوال طبیعت که بیش از همه پیام آور شادی و دوستی است، فرصتی فراهم می‌کند تا مبانی مشترک بشری‌مان را تقویت کنیم و جشن بگیریم.

وی تصریح کرد: امروز جهان بیش از هر زمان دیگری به ندای تمدنی صلح و گفتگو و همزیستی مسالمت آمیز نیاز دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سیاست خارجی دولت مردمی در نظر دارد که مبتنی بر این مولفه‌های مشترک آینده مشترکی را در این منطقه رقم بزند تا دوستی‌ها بیشتر و مهربانی‌ها ملموس‌تر شود و وحدت میان ملت‌های وفادار افزایش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.