تاریخ انتشار : سه شنبه 15 شهریور 1401 - 8:30
کد خبر : 3865

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: توسعه فرودگاه‌های کرمان به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: توسعه فرودگاه‌های کرمان به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه توسعه فرودگاه‌های کرمان براساس برآوردها به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بخشی در توافق با استاندار از درون استان و مابقی از منابع ملی تامین شود.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید و پیشین فرودگاه های استان کرمان افزود: برنامه توسعه فرودگاه های کرمان در سفر رییس جمهوری مورد عنایت قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا موضوع مصوبه آغاز عملیات اجرایی پایانه مسافربری خارجی فرودگاه کرمان باید با سرعت آغاز شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نخستین درخواست ما از شرکت فرودگاه‌ها این است که بخش پایانه بین المللی در فرودگاه شهر کرمان راه اندازی شود و با توجه به اینکه این طرح ردیف بودجه ای از پیش داشته، امیدواریم در حوزه تصمیم گیری نیز مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: استان کرمان رتبه دوم در حوزه مسافران خارجی کشور را به خود اختصاص داده که این آمار نشان دهنده عشق و علاقه مردم دیار کریمان به زیارت قبور ائمه اطهار (ع) است و ایجاد پایانه مسافربری خارجی می تواند به مردم در سفرهای عتبات عالیات و سوریه کمک کند.

تامین زیرساخت های فرودگاهی متناسب با اقتصاد کرمان

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: استان کرمان در حوزه توسعه اقتصادی کشور نیز پیشگام شده و شاخص های اقتصاد این استان بالاتر از میانگین کشور است لذا تامین زیرساخت های فرودگاهی متناسب با آن یک ضرورت است.

وی یادآور شد: ظرفیت حمل بار در حوزه کشاورزی برای فرودگاه جیرفت را داریم که اتاق بازرگانی سرمایه گذاری خوبی در این منطقه دارد و بحث هوایی و باری فرودگاه جیرفت نیاز به حمایت حوزه فرودگاهی دارد.

پورابراهیمی افزود: عملیات اجرایی بزرگترین مرکز لجستیک بندر خشک در کرمان در حال پیگیری است که در اجرای آن، حمل و نقل ترکیبی را در دستور کار قرار دادیم و مکان یابی این پروژه صورت گرفته است.

وی ابراز داشت: شرکت فرودگاه ها زیرساخت حمل هوایی را فراهم می‌کند لذا درخواست می شود در اعزام مسافران اربعین پرواز ویژه ای برای کرمان گذاشته شود و شرکت ماهان مساعدت بیشتری در این حوزه داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم مسائل توسعه فرودگاهی کرمان طی نشستی با سازمان برنامه و بودجه و همکاری استاندار انقلابی این استان پیگیری شود و در این زمینه ظرفیت کمیسیون اقتصادی نیز در خدمت استان قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: استان کرمان طی سالهای گذشته توسعه خوبی در حوزه فرودگاه ها داشته اما نباید به آن بسنده کنیم زیرا ظرفیت کرمان فراتر از وضع فعلی است.

پورابراهیمی افزود: استان کرمان دارای پنج فرودگاه و رتبه هشتم کشور را به‌واسطه حمل مسافر و حضور در ناوگان مسافری کشور دارد اما این جایگاه باید ارتقا یابد و این مهم نیازمند همکاری در سطح استانی و ملی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.