تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 7:21
کد خبر : 5835

رییس کل دادگستری کرمان: دستگاه قضا از ترک فعل مدیران نمی‌گذرد

رییس کل دادگستری کرمان: دستگاه قضا از ترک فعل مدیران نمی‌گذرد
رییس کل دادگستری کرمان گفت: یکی از مشکلات در برخی از مناطق، ترک فعل مدیران است دستگاه قضا نمی‌تواند از ترک فعل‌هایی که موجب نارضایتی می‌شود بگذرد.

به گزارش نسیم صبا: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی شامگاه سه شنبه در شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار داشت: وظیفه دستگاه قضایی برخورد قانونی با مدیر و شخصی است که وظیفه خود را به درستی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه اولویت ما پیشگیری از این موارد و هشدار به مدیران است افزود: دشمن به دنبال یک بهانه برای بزرگ کردن یک نقطه ضعف علیه دستاوردهای انقلاب و نظام است بنابراین نباید سومدیریت و عدم نظارت و ناآگاهی از وظایف موجب شود دشمن سو استفاده کند.

رییس کل دادگستری کرمان ادامه داد: مشکلات جدی امروز ما از ترک فعل‌های خواسته یا ناخواسته مدیران ناشی می شود که ممکن است بخشی از آن به دلیل عدم توانایی مدیر یا نبود آموزش یا آشنا نبودن با قوانین و مقررات باشد.

حجت اسلاسلام حمیدی اظهار داشت: وظیفه مدیران در استان بویژه در جنوب استان شکوفایی ظرفیت‌های منطقه است که با آن می توان موجبات توسعه و رفع مشکلات مردم را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: با وجود خدمات زیاد در این مناطق، محرومیت هایی هم وجود دارد و هنر مدیران بهره‌گیری از ظرفیت ها برای رفع این محرومیت‌ها است.

حجت الاسلام حمیدی یادآور شد: مطرح شدن طرح تاسیس استان جنوب کرمان بر اساس این ظرفیت ها بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات و محرومیت ها را رفع کند.

وی تاکید کرد: دادگستری استان آمادگی دارد برنامه ریزی های لازم برای ارتقای ساختار دادگستری در جنوب کرمان به منظور تشکیل استان جدید را انجام دهد.

حجت الاسلام حمیدی افزود: می‌توانیم برنامه‌ریزی های لازم برای تامین نیرو را داشته باشیم اما باید پیش بینی‌های لازم برای تهیه زمین به منظور ایجاد ساختمان‌های جدید در جنوب استان از هم اکنون صورت گیرد.

وی با اشاره به دو رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی گفت: باید همه معتقد به توجه به مردم و احترام به آنها و خدمت بی منت و حداکثری به مردم باشیم.

رییس کل دادگستری کرمان با یادآوری اینکه درگیر یک جنگ تمام عیار اقتصادی و تحریمهای ظالمانه هستیم اضافه کرد: نیازمند تلاش جهادگونه در شرایط کنونی هستیم بنابراین مدیری موفق است که شرایط را درک و شناخت عمیق از شرایط جامعه داشته باشد.

وی گفت: ۱۵ هزار پرونده در هفت ماهه در دادگاه‌ها و دادسراهای شهرستان جیرفت رسیدگی شده و تنها کمتر از ۱۰۰ پرونده رسیدگی نشده باقی مانده است.

فرماندار شهرستان جیرفت هم در این نشست گفت: ساعت کار مدیران حق الناس هست ما مدیران جهادی و دلسوزی می‌خواهیم که تمام توان خود را برای مردم وقف کنند و شبانه روز در صحنه خدمات رسانی باشند.

احمد بلند نظر افزود: اقدامات ادارات در شهرستان و عزل و نصب های مدیران باید با هماهنگی فرمانداری صورت گیرد .

وی با اشاره به اینکه مدیر باید برنامه محور، وقت شناس بوده و بر اساس کارشناسی کار کند ادامه داد: مدیران و مسئولان باید به شکلی عمل کنند که نیاز به تذکر نباشد.

بلندنظر با تاکید بر اینکه تصدی گری ادارات کل را در شهرستان قبول نداریم اظهار داشت: ادارات کل باید اعتبارات را در اختیار ادارات شهرستان بگذاراند و در رابطه با تخصیص با فرمانداری هماهنگ باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.