تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 آبان 1401 - 7:25
کد خبر : 5397

رییس حج و زیارت: تامین امنیت زائران اولویت نخست است

رییس حج و زیارت: تامین امنیت زائران اولویت نخست است
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به سیاست راهبردی این نهاد در حوزه اعزام زائران گفت: در اعزام‌ها ابتدا امنیت زائر برای ما اهمیت دارد و هر جا ببینیم امنیت مخدوش شود، اعزام را متوقف می‌کنیم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، سید صادق حسینی روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیر جدید حج و زیارت استان کرمان افزود: حدود سه ماه است که زیارت در سوریه به دلیل ناامنی متوقف شده است و در مذاکرات اعزام زائر به این کشور نیز بحث امنیت ۱۰۰ درصدی را مطرح کردیم که طرف مقابل به حفظ امنیت زئران متعهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین تکریم زائر برای ما مهم است و با مقام های کشورهای عربستان و عراق این مساله مطرح شده و زائر ایرانی باید با کرامت برود و با کرامت بازگردد.

رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به ضرورت رفاه و آسایش زائران در سفر تاکید کرد: البته دنبال رفاه زدگی نیستیم اما زائر حتما باید رفاه و آسایش داشته باشد و طعم زیارت را بخوبی احساس کند؛ در پروتکل ها و تفاهمنامه ها نیز به صورت جدی این موضوع را دنبال کردیم.

وی با اشاره به برخی تصمیم های سال های گذشته مبنی بر ادغام حج و زیارت با گردشگری اظهار داشت: جنس زائر گردشگری با زائر بیت‌الله الحرام و امام حسین (ع) متفاوت است.

حسینی بیان کرد: بحث لغو روادید با کشور عراق را داریم و سفرهای زیارتی به عتبات عالیات با نظارت حج و زیارت برقرار است، اما سفر به عراق نباید به یک سفر تجاری تبدیل و باید بعد معنوی آن حتما حفظ شود.

وی افزود: برای امنیت هر زائر در عراق حدود ۴۰ دلار پرداخت می‌کنیم و بشدت پیگیر امنیت زائران هستیم.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: ۶۰ هزار کارگزار سازمان حج و زیارت در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند که ۲ هزار نفر آنان متعلق به استان کرمان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.