تاریخ انتشار : دوشنبه 21 شهریور 1401 - 7:46
کد خبر : 4060

رئیس کل دادگستری استان کرمان: نقادی باعث ارتقاء خدمات قضایی می شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان: نقادی باعث ارتقاء خدمات قضایی می شود

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در سومین نشست تخصصی با موضوع نقد برتر قوه قضائیه افزود: امیدواریم با همدلی و همکاری به جایگاهی دست یابیم که از قوه قضائیه ای قانونمند، شرعی و پویا برای خدمت به مردم بهره مند باشیم. وی تاکید کرد: کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوز ه

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در سومین نشست تخصصی با موضوع نقد برتر قوه قضائیه افزود: امیدواریم با همدلی و همکاری به جایگاهی دست یابیم که از قوه قضائیه ای قانونمند، شرعی و پویا برای خدمت به مردم بهره مند باشیم.

وی تاکید کرد: کرمان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوز ه های علمیه، دانشگاه‌ها، رسانه‌ها و … برای نقش آفرینی در جشنواره نقد برتر دارد و در این رابطه به دنبال نقدهای کیفی هستیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: قوه قضائیه به دنبال کارهای شعاری نیست و از این رو عملکرد قوه قضائیه در معرض قضاوت قرار گرفته است تا بر مبنای نقدهای مطرح شده، میزان صحت، رضایت مندی و اثربخشی اقدامات قوه قضائیه افزایش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که برخی از مردم از موضوعات حاشیه‌ای در قوه قضائیه گلایه دارند، عنوان کرد: مردم باید در مراجعه به دستگاه قضائی احساس آرامش و امنیت داشته باشند و برای رسیدن به این هدف راه زیادی در پیش داریم.

وی گفت: جامعه نخبگان باید به موضوعات حاشیه‌ای که موجب نگرانی مردم در مراجعه به دستگاه قضائی می‌شود، ورود کرده و راهکارهای رفع این موضوعات را مطرح نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قوه قضائیه خود را در معرض نقد قرار داده است، تاکید کرد: نقدهای ارائه شده از سوی نخبگان، تخصصی و راهگشا خواهد بود و از این رو در جشنواره نقد برتر به این موضوع توجه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: قوه قضائیه دست نیاز به سوی وکلا، کارشناسان، اهالی رسانه و نخبگان دراز کرده است تا مقالات و طرح‌های علمی و اجرایی و همراه با نقد منصفانه را دریافت کرده و بر این مبنا برای گام‌های بعدی خود برنامه ریزی نماید.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود که نخبگان، عملکردهای قوه قضائیه را موشکافانه بررسی کنند و پیشنهادات خود را به نحوی مطرح نمایند که قوه قضائیه ای در تراز انقلاب اسلامی پایه ریزی کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز گفت: جشنواره نقد برتر قوه قضائیه در راستای تأکیدات و منویات مقام معظم رهبری و در راستای سند تحول و تعالی قضائی برای استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و نخبگان برای اولین بار در قوه قضائیه اجرایی شده است.

سید مهدی قویدل با اشاره به این مطلب که جشنواره نقد برتر قوه قضائیه در هشت محور اصلی و ۵۶ محور فرعی اعلام شده است، عنوان کرد: این جشنواره با هدف احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع و شناسایی نقدهای برتر و کاربردی در مورد دستگاه قضائی و با مشارکت نهادهای مردمی و تخصصی برگزار می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی دبیر جشنواره نقد برتر قوه قضائیه، تاکنون بیش از ۵۵۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است، تصریح کرد: آثار ارسالی به این جشنواره در قالب‌های مقاله، یادداشت علمی، کتاب، گزارش، یادداشت مکتوب، مصاحبه، فیلمنامه، نمایشنامه، عکس، کلیپ، موشن گرافی، فیلم، کاریکاتور و اینفوگرافی مورد داوری قرار خواهند گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع اختلافات، پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور، احیای حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمان و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام، اصلاح مجرمان، نظام مدیریتی قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه و سایر موضوعات مرتبط از محورهای اصلی جشنواره نقد برتر به شمار می‌رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.