تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 6:35
کد خبر : 10206

دهه کرامت از ابتکارات ارزشمند انقلاب اسلامی

دهه کرامت از ابتکارات ارزشمند انقلاب اسلامی
جلسه هم اندیشی اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز چهارشنبه، ۲۷ اردیبهشت ماه با حضور نمایندگان اعتاب مقدسه و نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مختلف در سالن اجتماعات وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ در جمع اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور با بیان اینکه غفلت دستگاه ها و نهادهای مختلف از ظرفیت های یکدیگر یکی از مشکلات جدی حوزه حکمرانی است که باید مرتفع شود، گفت: متاسفانه نگاه جزیره ای در استفاده از ظرفیت ها و امکانات، موجب محرومیت بخش قابل توجه جامعه از دریافت خدمات شده که با برپایی اینگونه نشست ها با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف می توان همکاری بین بخشی در حوزه های مختلف را تقویت کرد تا شاهد هم افزایی امکانات و ظرفیت های دستگاه ها و نهادهای گوناگون باشیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه ۱۲۰ هزار مدرسه، بیش از هشت هزار امامزاده و بقاع متبرکه و بیش از ۷۰ هزار مسجد در سراسر کشور تنها نمونه کوچکی از ظرفیت های عظیمی دستگاه های مختلف برای خدمت در شبکه انتقال مفاهیم دینی به شمار می‌رود، تصریح کرد: می بایست با برنامه ریزی دقیق و منسجم این ظرفیت تا در اختیار جریان فرهنگ عمومی کشور قرار دهیم که در این خصوص مدیریت فضای موجود از اهمیت خاصی برخوردار است.

اسماعیلی با اشاره به آمادگی جبهه فرهنگی انقلاب در بهره مندی ار ظرفیت عظیم دستگاه ها گفت: متولیان حوزه فرهنگ می بایست نگاه جزیره ای را کنار گذاشته و شرایط مناسب را برای فعالیت جبهه فرهنگی انقلاب با بهره‌گیری از ظرفیت ها فراهم کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با یادآوری نهضت بازگشت به مساجد به عنوان یکی از محوری ترین شعارهای مدیریت فرهنگی دولت مردمی خاطرنشان کرد: دهه کرامت از ابتکارات انقلاب اسلامی است که اینگونه مناسبت ها با تکیه بر اندیشه راهبردی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با دمیدن روح به منشأ فعالیت های گسترده ای تبدیل شده اند.

اسماعیلی در ادامه گفت: بهره‌ مندی از مناسب های مختلف برای پیشبرد نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران یکی دیگر از ابتکارات امام راحل و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و متولیان فرهنگی کشور نباید فراموش کنند که میراث دار چنین مکتب بزرگی هستند و نباید هیچ تلاشی را در مسیر اهداف والای این نهضت دریغ کنند.

وی در پایان برنامه های پیش بینی شده دستگاه ها و نهادهای مختلف در دهه کرامت را متنوع و پیش رونده ارزیابی کرد و افزود: بر طبق برنامه ریزی های انجام شده، دهه کرامت امسال شاهد اتفاقات مهمی در حوزه نشر معارف اهل بیت علیهم السلام خواهیم بود و از آنجا که دنیای امروز تشنه معارف الهی است با برپایی باشکوه چنین مناسب هایی می‌توان گام های مهمی برای ترویج و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام برداشت.

گفتنی است، نمایندگان اعتاب مقدسه و دستگاه‌ها در این جلسه از آمادگی کامل خود برای برگزاری صدها عنوان برنامه به مناسبت دهه کرامت در سراسر کشور خبر دادند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.