تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 7:35
کد خبر : 9690

دغدغه مهار تورم و رشد تولید در اجرای مصوبه‌های شورای رقابت

دغدغه مهار تورم و رشد تولید در اجرای مصوبه‌های شورای رقابت
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که با اتخاذ رویکرد و روش‌های مناسب در اجرای مصوبه‌های شورای رقابت و برای کنترل و مهار آثار تورمی، دغدغه رشد تولید داخلی را همچون گذشته به‌عنوان یک تکلیف و رسالت مهم و اساسی مدنظر قرار می‌دهد.

به گزارش ایرنا از وزارتخانه یاد شده، در پی انتشار مطالبی درباره نامه معاون اول رئیس جمهور به شورای رقابت، دفتر ارتباطات وزارت صمت، جوابیه‌ای به شرح زیر صادر کرد:

با توجه به ارسال نامه معاون اول رئیس‌جمهوری درباره تجدید نظر و اصلاح مصوبه شورای رقابت مبنی بر قیمت‌گذاری جدید خودروهای داخلی، وزارت صمت با قید فوریت مذاکرات با اعضای شورای رقابت در دستور کار قرار داده و به‌زودی هرگونه تصمیم جدید توسط شورای محترم رقابت اعلام می‌شود.

وزارت صمت در تعامل با شورای رقابت آمادگی دارد با اتخاذ رویکرد و روش‌های مناسب در اجرای مصوبه‌های شورا، ضمن کنترل و مهار آثار تورمی، دغدغه رشد تولید داخلی را همچون گذشته به‌عنوان یک تکلیف و رسالت مهم و اساسی مد نظر قرار دهد.

این وزارتخانه همچنین در راستای صیانت توامان از حقوق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خودرو و با لحاظ پرهیز از اتخاذ تصمیمات تورم‌زا، تلاش دارد فرآیند قیمت‌گذاری خودرو به گونه‌ای تعیین شود که هم فاقد اثرگذاری نامطلوب بر بازار باشد و هم تقاضاهای سوداگرانه در بازار را کاهش دهد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش تولید و عرضه خودرو در بازار را مهمترین راهبرد در مسیر تنظیم و تعدیل بازار و به صرفه و صلاح مصرف‌کنندگان واقعی خودرو می‌داند و در همین راستا همه تدابیر و سیاست‌گذاری‌های لازم را با جدیت دنبال می کند؛ چرا که به‌طور طبیعی افزایش تولید خودرو موجب کاهش تقاضای کاذب و کنترل قیمت‌ها در بازار آزاد خواهد شد.

همچنین همان‌گونه که بارها اعلام شده، بر اساس مُرّ قانون وزارت صمت مجری مصوبه‌های شورای رقابت بوده و این مهم را با اتخاذ سیاست‌های تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و نظارت به انجام می‌رساند، بدیهی است هرگونه اطلاع‌رسانی درباره مصوبه‌های شورای رقابت بر عهده مرکز و شورای ملی رقابت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.