تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 8:02
کد خبر : 2364

دعوت مدیرکل راه کرمان از مردم برای نوسازی و مقام سازی محلات ناکارآمد

دعوت مدیرکل راه کرمان از مردم برای نوسازی و مقام سازی محلات ناکارآمد
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان مالکان محترم اراضی مسکونی در محلات فرسوده و ناکارآمد شهرهای استان درخواست کرد: ساکنان این محلات می توانند با استفاده از تسهیلات دولتی واحدهای مسکونی خود را نوسازی و مقاوم سازی کنند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا ، علی حاجی زاده در بازدید از پروژه درحال احداث خانه محله شهرک صنعتی (شهید همت) شهر کرمان، از ارائه تسهیلات، سازندگان مسکن در بافت های فرسوده خبرداد.

وی با اشاره به تخصیص پنجاه درصد کاهش هزینه صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری و پنجاه درصد تخفیف خدمات سازمان نظام مهندسی برای مقاوم سازی و نوسازی بافت فرسوده و محلات ناکارآمد شهری کرمان تصریح کرد: مردم با استفاده از ظرفیت ایجاد شده تسهیلات ویژه نوسازی و ساخت مسکن دولتی در این محلات را دریافت می‌کنند.

حاجی زاده اظهار داشت: لذا از تمامی ساکنان و مالکان در محلات فرسوده استان کرمان دعوت می شود که هر چه سریعتر بناهای ناپایدار و واحدهای مسکونی فرسوده خود را نوسازی و مقاوم سازی کنند.

وی گفت: تسهیلات ویژه ای توسط بانک مسکن برای نوسازی واحدهای فرسوده در نظر گرفته شده است که در این خصوص ساکنان و مالکین محلات هدف بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در تمامی شهرستان‌های استان کرمان که خودشان توانایی دارند، می‌توانند از آن بهره مند شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان یادآور شد: افراد همچنین می‌توانند به صورت انفرادی و یا به صورت تجمعی و انبوه سازی با سازندگان (به صورت مشارکتی) اقدام کنند، ضمن آنکه در این زمینه از حمایت‌های خوب شهرداری ها، دولت و سازمان نظام مهندسی استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به ازای هر واحد مسکونی در شهر کرمان ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود افزود: سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و از پنجاه درصد تخفیف صدور پروانه ساختمانی و پنجاه درصد تخفیفات خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان استفاده کنند.

حاجی زاده در پایان تاکید کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت با آفرینی شهری ایران به آدرس facility.cdrc.ir تا پایان تیر ماه سال جاری نسبت به ثبت نام وارد مرحله عملیاتی پروژه شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.