تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 8:08
کد خبر : 10133

در زمینه پابندهای الکترونیک به تولید انبوه رسیده ایم

در زمینه پابندهای الکترونیک به تولید انبوه رسیده ایم
رییس سازمان زندان ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: هر چه رای در حوزه پابندهای الکترونیک صادر شود، قابلیت اجرا خواهد داشت زیرا به تولید انبوه پابندهای الکترونیک دست یافته ایم و در این زمینه هیچ معذوریتی نداریم.

به گزارش نسیمصبا:غلامعلی محمدی در نشست شورای قضایی استان کرمان با اشاره به این مطلب که یکی دیگر از وجوه نیاز سازمان زندان در برقراری تعاملات مثبت برای استفاده از پابندهای الکترونیکی است، افزود: در زندان سه دسته زندانی داریم که دسته اول افرادی هستند که عرصه امنیت را برای مردم تنگ کرده و قابل اصلاح نیستند، بخش دوم افرادی که جرایم متوسط داشته اند که باید تحت پوشش برنامه های آموزشی و تربیتی باشند و دسته سوم افرادی هستند که حضور آنها در زندان ها ضرورت ندارد و باید تحمل حبس آنها در خارج از زندان و در زندان مجازی و تحت پوشش سامانه های الکترونیک باشد.

وی با اشاره به این مطلب که زندان یک واقعیت تلخ همه جوامع بشری است، ادامه داد: افرادی که درون زندان هستند به لحاظ فقر فکری، فرهنگی و یا مادی وارد زندان شده اند.

وی اظهارداشت: زندان یک مجموعه چندوجهی است و یکی از وجوه عملکرد سازمان زندان ها، اجرای دستورات قضایی ، وجهه دوم آن سبقه امنیتی و انتظامی زندان ها و تدابیر مورد نیاز برای نگهداری مددجویان و وجه سوم آن فعالیت های فرهنگی و تربیتی است. رییس سازمان زندان ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور تاکید کرد: مهمترین وجهه کار مجموعه زندان ها ایجاد زمینه اصلاح و تربیت مددجویان است و برای تحقق آن نیازمند برقراری تعامل مثبت با مراجع قضایی هستیم.

محمدی تاکید کرد: برای قرار دادن زندانی در مسیر اصلاحی و تربیتی باید در جهت توسعه اشتغال تلاش کنیم و این امر در سال جاری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی رشد تولید به عنوان شعار سال انتخاب شده است، از اهمیت ویژه تری برخوردار است و می توانیم گام موثری برای تحقق شعار سال در زندان ها برداریم.

وی با بیان این مطلب که به منظور تحقق شعار سال، عمده کار بر عهده دولت است و سایر بخش ها نقش همراهی و همکاری را دارند، تصریح کرد: مسئولیت سازمان زندان ها در این زمینه کمی متفاوت است و در این رابطه به علاوه همتی که برای توسعه اشتغال داریم، امادگی داریم با همکاری مسئولان محلی به ویژه استاندار، در هر استان در کنار زندان های مرکزی کارگاه های تولیدی و مجتمع های کارگاهی را ایجاد کنیم تا اشتغال خارج از زندان زندانیان و نیز اشتغال خانواده زندانیان محقق شود.

رییس سازمان زندان ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور افزود: با توسعه اشتغال برای افراد آزاد شده از زندان، چرخه بازگشت به زندان از بین می رود و در تحقق این مهم نیازمند همکاری مراجع قضایی هستیم که در استان کرمان این تعامل در حد اعلای خود وجود دارد.

محمدی گفت: رییس سازمان زندان ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به این مطلب که اجرای سیاست های کاهش جمعیت کیفری بدون همکاری دستگاه قضایی دست یافتنی نخواهد بود، تصریح کرد: به منظور کاهش آسیب درون زندان ها نیز نیازمند همراهی و همکاری مراجع قضایی هستیم.

وی ضمن بیان این مطلب که حضور قضات در زندان ها در ایجاد زمینه آزادی مدددجویان واجد شرایط بسیار موثر بوده است، گفت: کمک های خیران در جهت آزادسازی زندانیان و نیز کمک به خانواده زندانیان در استان کرمان نسبت به سایر استان ها بسیار شایان توجه بوده است و در این رابطه باید گفت این امر از خصایص دیار کریمان است.

وی افزود: بیشترین کمک در ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان کرمان بوده است و امیدواریم همه نقش آفرینان این حوزه ماجور باشند.

رییس سازمان زندان ها واقدامات تامینی و تربیتی کشور، انتقال زندان ها به خارج از محدوده شهرها را از اولویت های موردنظر سازمان زندان ها دانست و تاکیدکرد: فروش زندان های واقع در داخل بافت های شهری از طریق مولدسازی موجب خواهد شد که با ایجاد ارزش افزوده نیازی به بودجه های عمرانی دولت تا سال های اینده نباشد و در استان کرمان امیدواریم بتوانیم در این حوزه موفق شویم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: اخلاص حاج قاسم، ایشان را در این سطح در عرصه ملی و بین المللی قرار داد. در این آیین ۱۱۸ نفراز مددجویان جرایم غیرعمد استان کرمان نیز آزاد شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.