تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 تیر 1401 - 8:03
کد خبر : 2853

در راستای رفع دغدغه شهروندان مبنی بر پرخطر بودن برخی جاده های استان انجام شد:

در راستای رفع دغدغه شهروندان مبنی بر پرخطر بودن برخی جاده های استان انجام شد:
ورود مدعی العموم به موضوع ایمنی بخشی به جاده های استان کرمان بازدید میدانی از آغاز عملیات اجرایی ایمنی بخشی به محور کرمان

به گزارش نسیم صبا:در پی طرح دغدغه های مردمی مبنی بر مخاطره آمیز بودن برخی محورهای استان از جمله محور پرتردد کرمان- کوهپایه و ورود مدعی العموم به این مشکل و نیز صدور دستوراتی برای ایمنی سازی این محور، مسوولان مربوطه آغاز عملیات اجرایی بهسازی این مسیر را به دادستانی اعلام کردند که در این راستا بازدید میدانی مدعی العموم با همراهی فرمانده پلیس راه و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان جهت ارائه تقطه نظرات کارشناسی انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در جریان بازدید از نقاط حادثه خیز محور کرمان- کوهپایه گفت: دو بانده کردن و تجهیز این محور به عنوان یک مسیر پرتردد و گردشگری از ضروریاتی است که در راستای ساماندهی وضعیت این محور پرمخاطره در اولویت قرار دارد.

دادخدا سالاری در پاسخ به برخی مسائل مطرح شده درباره ترک فعل های انجام شده به منظور ایجاد باند دوم محور کرمان – کوهپایه تاکید کرد: در راستای بررسی ترک فعل ها باید به وضعیت کشور از حیث بودجه و امکانات توجه لازم صورت گیرد و در ابتدا باید مشخص شود که آیا بودجه ای به این پروژه اختصاص یافته که عملیاتی نشده باشد یا اینکه اساسا بودجه ای برای این طرح وجود نداشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان یادآور شد: در کوتاه مدت تلاش می شود برمبنای تعامل بین دستگاهی و با نظارت دادستانی کرمان بر اساس امکانات موجود اقدامات ایمن سازی این محور اجرایی گردد.

سالاری، با یاداوری این نکته که در چهارماهه سال جاری ۸ نفر در حوادث این محور کشته و ۱۰ نفر نیز مجروح شده اند، خاطرنشان کرد: این تعداد آمار نسبتا بالا و قابل تاملی است که می توانستیم با پیشگیری این آمار را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سرقت تابلوها و علائم هشدار دهنده از جمله مشکلات این محور به شمار می رود و با توجه به دشوار بودن جایگزینی این موارد، باید موضوع دو بانده کردن این محور و نیز فرهنگسازی به منظور رعایت سرعت مطمئنه در این مسیر به صورت همزمان دنبال شود.

وی تصریح کرد: اگرچه گشت های موردنظر نیروی انتظامی براساس برنامه در این محور انجام می شود و پلیس در این حوزه وظیفه خود را به خوبی انجام داده است لکن می طلبد که از ابزارهای نوین برای کنترل محور کرمان – کوهپایه استفاده شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، تجهیز این محور به دوربین مداربسته را در کاهش سرقت تابلوها و علائم رانندگی و نیز رعایت سرعت مطمئنه بسیار تاثیرگذار دانست.

فرمانده پلیس راه استان کرمان نیز که در این بازدید دادستان کرمان را جهت بیان نقطه نظرات فنی همراهی می کرد، گفت: با توجه به این مطلب که محور کرمان – کوهپایه به عنوان یک مسیر تفرجگاهی شناخته می شود و در ایام خاص از جمله تعطیلات با حجم بالای ترافیک روبرو می شود، حوادث متعددی در این مسیر رخ می دهد.

سرهنگ علی رضایی با اشاره به طول ۲۸ کیلومتری این مسیر، تصریح کرد: در چهار ماهه امسال ۱۰ مورد حادثه ترافیکی با ۸ کشته و۱۰ مجروح در این محور رخ داده است و براساس تحلیل های انجام شده، حوادث رانندگی در این مسیر از سال ۱۳۹۲ تاکنون همواره رشد صعودی داشته است.

وی وجود پیچ های متوالی و عرض کم جاده را از مشکلات اصلی این محور برشمرد و تاکید کرد: تجهیز این محور به دوربین از تاکیدات پلیس راه نیز به شمار می رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان که در معیت دادستان کرمان در این بازدید حضور داشت نیز با اشاره به سرقت گسترده و سریع تابلوها و علائم رانندگی در محور کرمان – کوهپایه، گفت: به عنوان نمونه در یک شب ۴۵۰ تابلو در این مسیر نصب شده که ۲۴ ساعت بعد سرقت شده اند و با توجه به وارداتی بودن شبرنگ های این تابلوها، جایگزینی آنها بسیار زمان بر و هزینه بر است.

احسان عراقی زاده افزود: عامل اصلی تصادفات جرحی و فوتی در مسیر کرمان – کوهپایه، سرعت بالای خودروهاست و باید فرهنگسازی لازم برای رعایت سرعت مطمئنه در این مسیر صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که سرقت علائم از مشکلات بزرگ راهداری است، ادامه داد: پل های واقع در این مسیر استاندارد است و به دلیل سیلابی بودن منطقه، ارتفاع آنها زیاد است که در حادثه اخیری که یک دستگاه خودرو به دلیل بی احتیاطی راننده خودرو به دهانه پل سقوط کرده است، جای خالی علائم هشدار دهنده که توسط سارقان سرقت گردیده است و نیز لزوم رعایت سرعت مطمئنه به وضوح قابل مشاهده است.

وی به فعالیت ۱۴۹ سامانه ثبت تخلفات در استان کرمان اشاره و بیان کرد: استان کرمان رتبه اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است و تجهیز این محور به دوربین های کنترل سرعت نیاز به تامین اعتبارات استانی دارد.

شایان توجه است؛ در پایان این بازدید مدعی العموم در استان کرمان تاکید کرد به منظور استفاده از مقدورات استان در جهت ایمنی بخشی حداقلی به جاده های استان جلسه ای با حضور مسوولان مربوطه با محوریت این دادستانی برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.