تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 - 8:50
کد خبر : 7422

داروی فشارخون در درمان اختلال استرس پس از سانحه موثر است

داروی فشارخون در درمان اختلال استرس پس از سانحه موثر است
دانشمندان می گویند شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می دهد یک داروی فشار خون قدیمی می تواند درمانی برای کاهش اثرات ناشی از اختلال استرس پس از سانحه باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، کلونیدین معمولاً به عنوان یک داروی فشار خون بالا استفاده می‌شود. این دارو قبلاً هم در اختلال استرس پس از سانحه مورد مطالعه قرار گرفته است زیرا کلونیدین روی گیرنده‌های آدرنرژیک در مغز عمل می‌کند.

تصور می‌شود این گیرنده‌ها در اختلال استرس پس از سانحه فعال شده و در تحکیم یک حافظه آسیب زا نقش دارند.

«شین وانگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی جورجیا، می‌گوید: «نتایج نشان می‌دهد که کلونیدین می‌تواند به تعداد قابل توجهی از افراد دچار اختلال استرس پس از سانحه و همچنین دلایل طولانی‌تر مانند جنگ و سایر خشونت‌ها، درمان فوری ارائه دهد.»

دانشمندان معتقدند که کارآزمایی های بالینی در مقیاس بزرگ برای تأثیر کلونیدین بر اختلال استرس پس از سانحه ضروری است. مطالعات آنها همچنین نشان می‌دهد که سایر روش‌های درمانی جدید با بررسی تأثیر فعال شدن پروتئین کلیدی به نام کوفیلین توسط داروهای موجود قابل شناسایی هستند.

مطالعات جدید به بررسی موش‌های اصلاح شده ژنتیکی و همچنین نورونهایی که از سلول‌های بنیادی انسان ناشی می‌شوند، که توانایی ساخت انواع سلول‌های زیادی را دارند، پرداختند.

محققان دریافتند در هیپوکامپ، مرکز یادگیری و حافظه، وجود یک محور جدید بر روی گیرنده آدرنرژیک به نام ɑ۲a برای حفظ خاطرات ترس که در آن شما یک مکان یا موقعیت، مانند محل تصادف رانندگی وحشتناک یا تیراندازی در مدرسه، ترس یا سایر احساسات پریشانی که از ویژگی‌های بارز اختلال استرس پس از سانحه است، ضروری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.