تاریخ انتشار : جمعه 20 اسفند 1400 - 10:25
کد خبر : 1083

(خیانت غیر عمد)

(خیانت غیر عمد)

به گزارش نسیم صبا:جوامع بشری در تمام نقاط دنیا و از هر نوع قشر ودین و مذهبی و با هر گرایش اجتماعی و فرهنگی همیشه و مداوم نیاز به آموزش دارد اگر آموزش مستمر از روح جامعه گرفته شود به مرور زمان جامعه به قهقرا رفته و بیمار و به مرگ سلولی می‌رود هر جامعه

به گزارش نسیم صبا:جوامع بشری در تمام نقاط دنیا و از هر نوع قشر ودین و مذهبی و با هر گرایش اجتماعی و فرهنگی همیشه و مداوم نیاز به آموزش دارد اگر آموزش مستمر از روح جامعه گرفته شود به مرور زمان جامعه به قهقرا رفته و بیمار و به مرگ سلولی می‌رود هر جامعه ای یک ظاهر و یک باطن دارد ممکن است ظاهر زیبا و فریبنده باشد اما باطن به طور وحشتناکی ویران باشد . ما به ساختارهای دیگر جامعه ورود نمی‌کنیم ، مثلاً ابعاد سیاسی ،اقتصادی ، نظامی و غیره را در مبحث نداریم . ما به ساختار اجتماعی و فرهنگی وابسته در بعد وسیع بلکه منحصراً به بخش کوچک ولی در عین حال اساسی و بنیادی یک جامعه یعنی همان خانواده توجه میکنیم . جوامع زرق و برق دار غربی( اروپایی و آمریکایی )یا جوامع بلوک شرق که پیشرفته و یا در حال توسعه می باشند بعضا مثال و تمثیل برخی شده‌اند و برای ناآگاهان و برخی جوانان امروزی شاید آرزو شده باشند آیا از روی ظاهر اجتماع میتوان خوب بودن و امنیت روانی آن را فهمید ؟
ایا زیبایی ظاهر ، نشان از زیبایی باطن هم دارد ؟
آیا خانواده‌ها در این نوع جوامع راضی هستند ؟
عزیزان مخاطب ؛ ظاهر واکس خورده جوامع مثلاً پیشرفته غربی به حتم باطن خوب و امنی ندارند
قصد تصدیع ندارم ،
و بر مباحث شناخت درونی آنها ورود نمیکنم ،
فقط یک مثال :در میان این همه پیشرفت و به اصطلاح لاکچری زندگی کردن غربی ها که فریبنده وار جذب توریست کرده و آوای دهل از دور خوش است را تداعی می‌کند ، همین بس که آزادی عقیده و بیان و آزادی های خانوادگی آنها چون وابسته به یک جهان بینی درست و ایدئولوژی درجه یک نیست از چارچوب اخلاقی بیرون رفته و بعضاً آزاردهنده هم شده است .
اخیراً در کشور فرانسه ازدواج پدر و دختر و خواهر و برادر و مادر و پسر به شرط توافق و بالای ۱۸ سال بودن قانونی شده است !
ببینید بشر و انسان قرن ۲۱ به کجا رسیده و به کجا میرود!
اری این یک حقیقت است و در جوامع پیشرفته مرسوم است و قطعاً به زودی به آمریکا و سایر کشورهای اروپایی هم می رسد ، مخاطبین عزیز این همان ظواهر واکس خورده اند اگر این موضوع را برای انسان های عصر حجر تعریف کنید بی شک متعجب شده و با گرز های سنگی که ساخته اند مغز راوی را زیر سنگ حماقت به رسم انسانیت خمیر کرده و دوباره با معجون عشق از نوع می سازند .
این تمثیل برای مبرهن شدن اخلاق ناب اسلامی است که در خانواده‌های ایرانی متجلی است و خیلی ها مانند ماهی در آب قدر اب را ندانسته و همیشه دنبال آب می گردند کوتاه کنم و به اصل مطلب بپردازم در خانواده های ایرانی اسلامی عشق و محبت توام با اصول قرآنی و دینی
اگر بر پایه عقل استوار گردد ، زندگی‌ها بهشتی شده و عاشقانه زندگی کردن آرزویی برای همان جوامع مثلا پیشرفته می گردند . بیایید همانطور که شهرهایمان در جامعه ایرانی اسلامی زیبایی اجتماعی دارند به زیرساخت ها و زیر پوست شهر هم توجه کنیم و خیانت را نه عمدی و نه غیر عمدی نیست و نابود کنیم و بدانیم خیانت در اسلام عزیز تاوان سنگینی دارد چون بنیان خانواده از دیدگاه اسلام قابل احترام زیاد است.
این مطلب ادامه دارد.
نویسنده؛ حسین برشان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.