تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 7:42
کد خبر : 10093

خدمات جمعیت هلال احمر استان کرمان در سطح استانی و ملی قابل تقدیر است

خدمات جمعیت هلال احمر استان کرمان در سطح استانی و ملی قابل تقدیر است
رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که خدمات جمعیت هلال احمر استان کرمان در سطح استانی و ملی قابل تقدیر است، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در جمعیت هلال احمر استان کرمان وجود دارد که باعث افتخار است.

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ضمن تبریک فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال‌‎احمر و سالروز تاسیس هلال‌احمر ایران افزود: جمعیت هلال احمر استان کرمان به افرادی کمک می کند که یا دچار حوادث طبیعی و غیرطبیعی شده اند و یا دچار محرومیت هایی هستند.

وی بیان کرد: نیروهای آموزش‌ دیده و امدادگر جمعیت هلال احمر در صحنه هایی حضور می یابند که خدمات رسانی در آنها کار سختی است و اهمیت کار در این حوزه در نجات جان انسان ها است که در دین مبین اسلام بسیار مورد اهمیت واقع شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان گفت: برخی مجموعه ها از جمله جمعیت هلال احمر نباید به شغل خود به عنوان یک کار نگاه کنند، زیرا کار آنها از قداست و اهمیت ویژه ای برخوردار است و تمام آن ایثارگری و خطرکردن برای نجات جان انسان هاست.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: در استان کرمان محوریت جمعیت هلال احمر به شکلی وجود دارد که علاوه بر توان خدمات رسانی در استان گسترده کرمان، می توانند به عنوان معین سایر استان ها نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه های آموزش، جذب جوانان، اجرای ماموریت های فرااستانی، درمانی و بهداشتی، توانبخشی و … به خوبی در دست انجام است و این جمعیت به عنوان مجموعه ای موفق در حال خدمتگزاری هستند.

رییس کل دادگستری استان کرمان، حمایت قضایی و حقوقی از نیروهای جمعیت هلال احمر را مورد تاکید قرار داد و افزود: مقامات قضایی استان کرمان به حمایت از جمعیت هلال احمر توجه دارند و پشتیبانی های لازم را انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: مقامات قضایی استان کرمان مجوزها و دستورات لازم را به جمعیت هلال احمر ارایه می دهند و حمایت های قضایی از اقدامات امدادگران به منظور نجات جان یک فرد همواره وجود داشته و خواهد داشت.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر باید بیش از گذشته در حوزه تثبیت مالکیت اموال غیرمنقول خود اقدام کند تا هرگونه ادعای احتمالی درباره این املاک قابل دفاع باشد.

رییس کل دادگستری استان کرمان تعیین تکلیف موقوفات مربوط به جمعیت هلال احمر را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: این موقوفات باید حفظ و نگهداری شده و مورد حمایت قضایی قرار گیرند تا از مورد تعرض قرار نگیرند و حفظ شوند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی بر رعایت اصل پیشگیری در حوادث نیز تاکید کرد و گفت: در حوزه پیشگیری از سیل کوتاهی هایی انجام شده و مسیل ها مورد تاخت و تاز افرادی قرار گرفته اند و بسیاری از سیل ها ناشی از تصرفات غیرمجاز بستر رودخانه ها و مسیل ها است که منجر به این خسارت ها می شود و در این رابطه اقدامات خوبی در قوه قضاییه و سایر دستگاه ها آغاز شده و تداوم خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: در حوزه امداد و نجات سالانه بیش از هزار حادثه بین المللی، ملی و استانی را پوشش می دهیم.

رضا فلاح با اشاره به این مطلب که رتبه اول رهاسازی مربوط به استان کرمان است، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان در سال گذشته قریب ۴۷۰ نفر را در قالب عملیات رهاسازی از مرگ حتمی نجات داده است.

وی تصریح کرد:استان کرمان در حوزه حوادث همواره در رتبه های اول تا سوم را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: سال گذشته قریب ۵۰۰ هزار خدمات دارویی در استان کرمان از سوی جمعیت هلا احمر ارائه شده است.

وی با اشاره به این مطلب که عملیات های جمعیت هلال احمر با همکاری دستگاه قضایی با امنیت کامل برگزار می شود، عنوان کرد: در حوزه تثبیت مالکیت اموال و موقوفات جمعیت هلال احمر استان کرمان گام های بلندی با همکاری دستگاه قضایی برداشته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به این مطلب که جمعیت هلال احمر استان کرمان ۱۰۰ هزار عضو دارد، تصریح کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان نیروهایی بی طرف و بی غرض شناخته می شوند و هر جا بتوانند به عنوان یک امدادگر و خادم مردم در صحنه حضور دارند.

حجت الاسلام سجادی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: تلاشگران جمعیت هلال احمر با رعایت تقوا کار می کنند و در صحنه های مختلف حضور دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.