تاریخ انتشار : دوشنبه 13 تیر 1401 - 8:03
کد خبر : 2517

حمایت دستگاه قضایی از سیاست های کلان اقتصادی در کشور و استان کرمان اقناع سازی مردم در رابطه با پرداخت مالیات ضروری است

حمایت دستگاه قضایی از سیاست های کلان اقتصادی در کشور و استان کرمان  اقناع سازی مردم در رابطه با پرداخت مالیات ضروری است
سیاست های کلان اقتصادی در کشور و استان کرمان حتما مورد حمایت دستگاه قضایی است

به گزارش نسیم صبا:حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار با مدیران واحدهای تابعه وزارت اقتصاد و دارایی در کرمان با اشاره به این مطلب که امروز درگیر جنگ اقتصادی با استکبار جهانی هستیم، افزود: امروز تمام دشمنی های مستکبران و نظام سلطه در کشور ما بر مسائل اقتصادی متمرکز شده است و در این راستا تحریم های ظالمانه ای علیه کشور اعمال کرده اند و تلاش می کنند که اهداف استعماری خود را که در ۴۰ سال گذشته به آنها دست نیافته اند، از این مسیر محقق سازند.

وی تصریح کرد: مدیران حوزه های اقتصادی باید برنامه ریزی دقیقی را انجام دهند تا مشکلات موجود کشور برطرف شده و بهترین شرایط برای مردم و کشور رقم بخورد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهارداشت: دستگاه قضایی و واحدهای تابعه وزارت اقتصادی و دارای مسئولیت نظارت و پیشگیری از مفاسد را بر عهده دارند و در این راستا توجه جدی به حوزه نظارت های تخصصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه نظارت ها باید میدانی و موثر باشد، اظهارداشت: نظارت به معنای مچ گیری نیست و در این رابطه باید به موضوع آموزش و توسعه نظارت های میدانی توجه شود تا از بروز مفاسد جلوگیری کرده و در صورت بروز مفسده، برخورد قانونی لازم با آن انجام گیرد.

وی بااشاره به کاهش مفاسد در دستگاه های دولتی و اجرایی، اظهارداشت: اقتصاد و دارایی باید نظارت دقیقی داشته باشد تا در هیچ یک از ادارات و سازمان ها، فساد اقتصادی شکل نگیرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان، حفاظت از منابع انسانی را از ابعاد مهم نظارت ها دانست و تاکید کرد: اقدامات نظارتی در حوزه پیشگیری از مفاسد اقتصادی موجب حفظ منابع انسانی کارآمد دستگاه ها می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به لزوم توجه به سیاست های اقتصادی موجود، تاکید کرد: توسعه موضوع مهمی است و در این حوزه باید به نحوی اقدام شود که توسعه متوازن شکل گیرد و تحقق این توسعه از رهگذر معرفی ظرفیت های استان به صورت متمرکز به سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام خواهد شد.

وی اظهارداشت: سامانه جامع اطلس سرمایه گذاری استان کار بسیار خوبی بوده که در استان کرمان محقق شده است.

وی بااشاره به این مطلب که مالیات باید عادلانه باشد، تاکید کرد: عمده اصناف و کسبه انسان های مومن و معتقد هستند که از پرداخت مالیات گلایه ای ندارند و گلایه های آنها از پرداخت ناعادلانه مالیات است.

وی بر اعمال معافیت های مالیاتی نیز تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات مردم در بخش پرداخت مالیات ها این است که توجیه نیستند و از این رو باید توجه داشت که اقناع سازی مردم بسیار مهم است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان نیز با اشاره به اینکه این اداره کل در دو بخش نظارت مالی در استان و هماهنگی موضوعات اقتصادی استان فعالیت دارد، تاکید کرد: سیاست های اقتصادی از موضوعات مهم و دغدغه مند جامعه امروز به شمار می رود.

صادق سلطانی اظهارداشت: در حوزه سرمایه گذاری و فرصت های سرمایه گذاری بانک جامع از اطلاعات این حوزه به صورت متوازن در بخش های مختلف به منظور اطلاع رسانی در بعد سرمایه گذاری داخلی و خارجی اقدام کاملی در استان انجام نشده است و از این رو سامانه جامع اطلس سرمایه گذاری استان راه اندازی شده است.

وی توسعه نامتوازن در بخش های مختلف استان را یک دغدغه جدی برشمرد و تاکید کرد:شرایط کشور، دشوار است و پشتیبانی نظارتی و قضایی از مدیران این حوزه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.