تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 دی 1401 - 8:35
کد خبر : 7459

جزییات عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد

جزییات عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالا اعلام شد
رییس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس ضمن تشریح شرایط و زمان عرضه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا عنوان کرد: قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد و هر کد ملی قادر به درخواست سفارش یک خودرو است.

به گزارش ایرنا از سازمان بورس، پس از پنج سال ممنوعیت واردات خودرو خاتمه یافت و پس از تصمیم هیات دولت در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با قید شروطی، ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارد کشور و در بورس کالا عرضه خواهند شد.

در همین راستا علیرضا صادقی در گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به پذیرش‌های صورت گرفته در ارتباط با خودروهای وارداتی در بورس کالا، اظهار کرد: در جلسه اخیر هیات پذیرش بورس کالا، پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی از دو شرکت چانگان چین و کیای کره در دستور کار قرار گرفت و تایید شد.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار دستگاه از مجموع خودروهای یادشده به شرکت چانگان چین تعلق دارد که توسط شرکت سایپا عرضه خواهد شد و مابقی به ۹ مدل خودرو از شرکت کیای کره جنوبی اختصاص دارد.

صادقی افزود: تمامی این خودروها توسط هیات پذیرش شرکت بورس کالای ایران پذیرش شده و بورس کالا آمادگی عرضه آنها را دارد که لازم است نخست اقدامات لازم در ارتباط با ترخیص کالا و موضوعات گمرکی انجام پذیرد.

رییس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه همه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو به صورت یکجا و در یک زمان در بورس کالا عرضه خواهند شد، تصریح کرد: در ارتباط با این خودروها، همان محدودیت‌های پیشین خرید خودرو از بورس کالا پابرجاست؛ به بیان دیگر، همچنان هر کد ملی قادر به درخواست سفارش یک خودرو است و محدودیت سابقه خرید از سال ۱۳۹۸ که توسط وزارت صمت اعلام شد نیز به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به اینکه کشف قیمت بر اساس مدل حراج خواهد بود، عنوان کرد: قیمت، بر اساس قیمت پایه‌ای که عرضه‌کننده اعلام می‌کند در مکانیزم حراج تعیین می‌شود و خودروها در قالب رقابت به فروش می‌روند. به بیانی دیگر، خریداران قیمت‌های خود را از طریق کارگزار در سامانه معاملات وارد می‌کنند و از طریق مکانیزم حراج، قیمت کشف می‌شود.

صادقی با بیان اینکه هنوز قیمت پایه‌ای برای این خودروها اعلام نشده است، اذعان کرد: قیمت پایه در زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد.

رییس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس با تاکید بر اینکه هیچ مانعی از سمت بورس کالا یا سازمان بورس برای عرضه خودروهای یادشده در بورس کالا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: پذیرش خودروها در بورس کالا انجام شده و با اعلام عرضه‌کننده‌ها، خودروها در بورس کالا عرضه خواهند شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.