تاریخ انتشار : شنبه 12 شهریور 1401 - 5:24
کد خبر : 3763

جدیدترین اخبار از اربعین و زائران/ از موکب‌ها تا فروش بلیط

جدیدترین اخبار از اربعین و زائران/ از موکب‌ها تا فروش بلیط
رئیس ستاد مرکزی اربعین جدیدترین اخبار در مورد سفر اربعین را تشریح کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، سید مجید میراحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ساعت ۱۴ گفت: در مقایسه با ۵ روز ابتدایی ماه صفر در سال ۹۸ سال غیرکرونایی بود با افزایش ۳۲ درصدی خروج زائران اربعین از کشور مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه امروز با روز گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش عبور از مرزها به مقصد عراق را داشته‌ایم، گفت: مقایسه درخواست گذرنامه با سال ۹۸ افزایش ۹۶ درصدی ثبت درخواست گذرنامه را نشان می‌دهد.

فعالیت موکب‌های ایرانی از بعدازظهر اربعین به صورت ویژه

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه موکب عراقی از الان آماده خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند، گفت :۵۰۰۰ کامیون اقلام و لوازم موکب‌های ایرانی را از مرزها خارج می‌کنند البته هماهنگ کرده‌ایم که موکب‌های ایرانی از ظهر اربعین به بعد مشغول خدمات‌رسانی شوند چراکه موکب‌های عراقی از اربعین اتمام کار خود را اعلام کرده‌اند.

میر احمدی با اشاره به اینکه موکب‌های ایرانی می‌توانند قبل از اربعین هم خدمات رسانی کنند اما باید تمرکزشان به زهرا اربعین به بعد باشد، گفت: موکب‌های ایرانی رسماً از سالیان گذشته از ۱۰ صفر در عراق و مرزها فعالیتشان را شروع می‌کردند اما ما امسال اعلام کرده‌ایم که از ۸ صفر هم می‌توانند فعالیت‌هایشان را شروع کنند چرا که زائران تمایل دارند سریع‌تر به این سفر بروند.

‌همه چیز در مورد بلیط با قیمت مصوب

وی با اشاره به فروش بلیط اتوبوس از طریق وزارت راه با قیمت مصوب گفت: فروش بلیط هایی که وزارت راه تدارک دیده بود قرار بود از هفته آینده انجام شود اما به دلیل استقبال زائران درخواست کردیم از امروز این فروش آغاز شود و بر اساس آخرین گزارش‌ها در پایانه‌های مرزی بلیت‌فروشی با نرخ مصوب انجام می‌شود و فروش اینترنتی کمی با مشکل مواجه است که ان شاء الله تا شب برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش فروش بلیط هواپیما از فردا آغاز می‌شود، گفت: پیش فروش بلیط‌های هواپیما از فرد آغاز می‌شود اما سفرها از ۱۵ شهریور ماه انجام می‌شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پایان با اشاره به اعلام دولت عراق مبنی بر اینکه زائران غیرمقیم ایرانی نمی‌توانند از ایران به مقصد ایران به صورت زمینی خارج شوند و باید حتماً از مرزهای هوایی سفر کنند، گفت: وزیر کشور در حال رایزنی است تا امکان خروج زمینی برای زائران غیرمقیم ایرانی را هم فراهم کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.